حزب مخالف آلمان خواستار توضیح بیشتر دولت درباره طرح‌های مالیاتی شد

فارس- حزب مخالف آلمان از ائتلاف حاکم این کشور خواست که شهروندان آلمانی را از طرح‌های مالیاتی سال آینده این کشور آگاه کند. «سیگمار گابریل»، رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان از ائتلاف سیاه-زرد آلمان خواست که طرح‌های مالیاتی سال آینده این کشور را به اطلاع مردم این کشور برساند. گابریل ضمن گفت‌وگو با رسانه‌های آلمانی اظهار داشت: ائتلاف حاکم باید توضیح بدهد که بودجه دولت را بر چه اساس تعیین کرده است و چه فشارهای دیگری را به شهروندان وارد خواهد آورد. وی تاکید کرد که سکوت ائتلاف سیاه-زرد در خصوص طرح‌های مالیاتی سال آینده پیش از برگزاری انتخابات مجلس ایالتی در «نورد راین-وست فالن» به نوعی یک تقلب انتخاباتی است.

«هوبرتوس هایل»، معاون فراکسیون حزب سوسیال دموکرات نیز عدم ارائه اطلاعات از جانب دولت آلمان در خصوص طرح‌های مالیاتی را به نوعی «ریخت و پاش پنهانی غیرمسوولانه» دانست و اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند شهروندان آلمانی در سال آینده با کاهش مبلغ دستمزدها برای اضافه کاری و کار در روزهای تعطیل استخدام شوند.«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیش از این گفته بود که دولت مصمم است از سال ۲۰۱۳ بار دیگر شرایط مطلوب اقتصادی را در کشور احیا کند، اما تضمینی هم برای چنین چیزی نیست، چرا که این مساله به شرایط اقتصادی در جهان بستگی دارد.

انتظار می‌رود میزان کسری بودجه آلمان در سال آینده میلادی ۸۶ میلیارد یورو افزایش یابد، اما با این حال مرکل در نظر دارد سال آینده ۲۲ میلیارد دلار در میزان مالیات‌ها کاهش دهد.