گروه بین‌الملل- برخی معتقدند بابانوئل افزایش بیشتری را در هفته‌های پایانی سال برای وال‌استریت به ارمغان خواهد آورد، درحالی که عده‌ای دیگر تا زمان پایان نشست آتی فدرال رزرو آمریکا جانب احتیاط را می‌گیرند. سرمایه‌گذاران بازار سهام در مورد بهبود اقتصادی خوش‌بین هستند اما این پرسش که آیا افزایش بزرگی که از ماه مارس آغاز شده است ادامه خواهد یافت یا خیر، همچنان مطرح است. روز جمعه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶۷/۶۵ واحد یا ۶/۰ درصد افزایش یافت و به ۵۰/۱۰۴۷۱ واحد رسید. اما شاخص نسدک کامپوزیت که مربوط به تکنولوژی است با ۵۵/۰ واحد یا کمتر از ۱/۰ درصد کاهش روبرو شد و به ۳۱/۲۱۹۰ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۰۶/۴ واحد یا ۴/۰ درصد رشد کرد و به ۴۱/۱۱۰۶ واحد رسید. طی هفته گذشته شاخص داوجونز ۸/۰ درصد و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۰۴/۰ درصد افزایش یافت درحالی که شاخص نسدک کامپوزیت ۱۸/۰ درصد کاهش یافت.

دانکان دیویدسون از شرکت وانتیج پوینت با اشاره به افزایش سنتی در نزدیکی تعطیلات آخر سال می‌گوید «عملکرد بازار سهام طی چند هفته گذشته ممکن است نشان‌دهنده آغاز افزایش چند هفته‌ای به دلیل حضور بابانوئل باشد.» اما بسیاری از تحلیل‌گران براین باورند که به دست آوردن افزایش ۶۰ درصدی برای بازار سهام در فضای کنونی دشوار است.

باب دال کارشناس سرمایه‌گذاری مرکز بلک‌راک می‌گوید «شاخص‌ها با برخی جریان‌های مخالف روبه‌رو هستند.» وی می‌افزاید افراد خوش‌بین وجود فضای اقتصادی مثبت به همراه تورم مهار شده را مطرح می‌کنند. اما افراد بدبین معتقدند مصرف‌کنندگان و نظام بانکی تحت فشار باقی مانده‌اند و طرح‌های ابتکاری دولت همچون افزایش مالیات‌ها و سیاست‌های تجاری حمایت‌گرایانه ممکن است موجب متوقف شدن بازار رو به رشد شود. معمولا در زمان جلسات فدرال رزرو عملکرد وال‌استریت محتاطانه می‌شود و اکنون این پرسش مطرح است که آیا بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود که روز سه‌شنبه آغاز می‌شود در جهت حذف اقدامات محرک اقتصادی گامی برخواهد داشت یا خیر. در هفته جاری همچنین آمار تورم، تولیدات صنعتی و بخش مسکن منتشر خواهد شد اما جلسه فدرال رزرو از اهمیت بیشتری برخوردار است.