ایسنا- در شرایطی که میزان تلفات نیروهای انگلیسی در افغانستان امسال به ۱۰۰ نفر رسیده است، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور روز سه‌شنبه در یک سفر غیر منتظره وارد افغانستان شد. وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، باب اینسورث، وزیر دفاع این کشور وارد استان ناآرام هلمند در جنوب افغانستان شد. وزیر دفاع انگلیس قرار است با سربازان انگلیسی و مقامات افغان دیدار کند. این سفر قرار است چند روز طول بکشد. سفر اینسورث با سفر رابرت گیتس، همتای آمریکایی وی به افغانستان هم‌زمان شده است. گیتس نیز روز سه‌شنبه به منظور گفت‌وگو با حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان و فرماندهان نظامی در مورد استراتژی جدید آمریکا در افغانستان وارد کابل شد.

از زمان اعلام استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان در هفته گذشته از سوی باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا سفر گیتس، اولین سفر یک مقام رسمی آمریکایی به افغانستان است.

رابرت گیتس در هنگام سفر به افغانستان در هواپیما به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم با پرزیدنت کرزای و عبدالرحیم وردک‌ وزیر دفاع افغانستان درباره‌ تصمیم جدید پرزیدنت (اوباما) و اجرای این تصمیم و نحوه استفاده از سربازان و نیروهای کمکی متحدان در همکاری با نیروهای امنیت ملی افغان صحبت کنیم.