گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه شاخص‌های عمده در وال‌استریت بیش از یک درصد رشد کردند، ازجمله شاخص میانگین صنعتی داوجونز که ۱۲۶ واحد افزایش یافت و برای نخستین‌بار از اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از سطح ۱۰،۵۰۰ واحد معامله شد.

کاهش ارزش دلار دوباره موجب افزایش شاخص‌ها شد. کاهش ارزش پول آمریکا باعث افزایش قیمت کالا شد و در نتیجه ارزش سهام شرکت‌های انرژی و مواد رشد کرد. تحلیل‌گران معتقدند گزارش‌های مثبت اقتصادی و کاهش نگرانی‌ها در مورد مشکل بدهی دبی به سرمایه‌گذاران دلیل کافی داد تا به بازار سهام بازگردند.

گزارش‌های اقتصادی متفاوت بودند اما به روندی قدرتمند اشاره می‌کردند. موسسه مدیریت عرضه اعلام کرد در ماه نوامبر کل فعالیت تولیدی با آهنگ کندتری رشد داشته است اما سفارشات جدید افزایش داشته است. این امر نشان‌دهنده آن است که فعالیت تولیدی در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. معیار موسسه مدیریت عرضه از مشاغل پس از بیش از یک سال کاهش، برای دومین ماه متوالی رشد کرد. در این میان انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا اعلام کرد پیش فروش مسکن در ماه اکتبر افزایش یافت و به بیشترین سطح از ماه مارس سال ۲۰۰۶ تاکنون رسید. اقتصاددانان کاهش پیش‌ فروش مسکن را پیش‌بینی کرده بودند. وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرد هزینه ساخت‌وساز در ماه اکتبر برای نخستین‌بار طی شش ماه گذشته افزایش داشته است.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۴/۱۲۶ واحد یا ۲/۱ درصد افزایش یافت و به ۵۸/۱۰۴۷۱ واحد رسید. این بیشترین سطح این شاخص از اکتبر سال گذشته تاکنون بود. شاخص داوجونز طی معاملات روز سه‌شنبه برای نخستین‌بار طی ۱۴ ماه گذشته از مرز ۱۰۵۰۰ واحد گذشت و رقم ۲۸/۱۰۵۰۱ واحد را ثبت کرد. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۲۳/۱۳ واحد یا ۲/۱ درصد رشد کرد و به ۸۶/۱۱۰۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۲۱/۳۱ واحد یا ۵/۱ درصد افزایش به ۸۱/۲۱۷۵ واحد رسید. روز چهارشنبه بورس‌های جهان با افزایش روبرو شدند زیرا سرمایه‌گذاران روند بهبود بحران بدهی دبی را دنبال کردند و با ثبت رکورد جدید قیمت طلا ارزش سهام شرکت‌های معدنی رشد کرد. اندکی پس از آغاز معاملات اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۱۲/۰ درصد، شاخص داکس آلمان ۲۲/۰ درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۲۹/۰ درصد افزایش یافت.

در آسیا بازاراوراق بهادار دوحه قطر که روز سه‌شنبه با کاهش شدید ۳/۸ درصدی مواجه شده بود، روز چهارشنبه در اولین دقایق معاملات بیش از ۳۰۰ واحد یا ۸/۴ درصد افزایش یافت.

بورس‌های عربستان و عمان به مناسبت تعطیلات و بورس‌های دبی و ابوظبی نیز به دلیل روز ملی امارات بسته بودند.