ایسنا- پلیس فیلیپین دیروز (چهارشنبه) نام یکی از متحدان سیاسی رییس‌جمهوری این کشور را به عنوان مظنون اصلی کشتار مرتبط با انتخابات در این کشور اعلام کرد. لئوناردو اسپینا، سخنگوی پلیس ملی فیلیپین اظهار داشت: بر اساس گزارشات اولیه، آن دسته از افرادی که در سانیاگ ربوده شده و به قتل رسیدند، ابتدا توسط گروهی تحت هدایت شهردار داتو اونسای متوقف شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آندال آمپاتوان، شهردار داتو اونسای یکی از اعضای ائتلاف حاکم گلوریا آرویو، رییس‌جمهوری فیلیپین موسوم به لاکاس کامپی و پسر یکی از سیاستمداران منطقه‌ای قدرتمند این کشور که در انتخابات گذشته حمایت‌های منطقه‌ای از آرویو را تضمین کرده بود، است. ارتش فیلیپین پیش‌تر نام بادیگاردهای گروه آمپاتوان را به عنوان افراد مسلح مظنون در کشتار روز دوشنبه که در آن خویشاوندان و متحدان یک سیاستمدار رقیب آمپاتوان به‌علاوه گروهی از روزنامه‌نگاران که ربوده شده و سپس به ضرب گلوله کشته شدند، معرفی کرده بود. پسر آمپاتوان هم‌اکنون در حال آموزش دیدن برای جانشینی پدرش است که تا کنون سه دوره فرماندار استان ماگوین دانائو در جزیره میندانائو بوده‌است.

در همین حال، مقامات پلیس فیلیپین اعلام کردند، اجساد شش تن دیگر را که در جریان کشتار روز دوشنبه در فیلیپین به قتل رسیده‌اند پیدا کردند که به این ترتیب آمار تلفات بدترین کشتار انتخاباتی در این کشور به ۵۲ نفر می‌رسد.

جوزفینو کاتالونا، رییس پلیس منطقه‌ای اظهار داشت که این اجساد در گودالی نزدیک یک تپه جایی که پلیس و سربازان پیش‌تر اجساد ۴۶ تن دیگر را در استان جنوبی ماگوین دانائو پیدا کرده بودند، یافتند. کاتالونا گفت: همچنین دو خودرو کاملا در همین گودال دفن شده بودند.

۵۲ قربانی کشتار روز دوشنبه در فیلیپین شامل همسر و خویشاوندان اسماعیل مانگو داداتو، رقیب آمپاتوان در انتخابات فرمانداری ماگوین دانائو و ۱۸ خبرنگار فیلیپینی هستند.