گروه بین‌الملل- روز جمعه با افزایش بازارهای سهام قیمت نفت به بشکه‌ای۸۰‌دلار نزدیک شد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۳۷/۷۹‌دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۷۸ سنت کاهش در رقم ۶۲/۷۹‌دلار ثابت شد. معامله‌گران نفت برای درک اعتماد سرمایه‌گذاران درمورد اقتصاد به بازارهای سهام می‌نگرند. روز پنجشنبه به دلیل ارقام بهتر از حد انتظار مزایای بیکاری و پیش‌بینی مثبت شرکت سیسکوسیستمز شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱/۲‌درصد افزایش یافت. همه شاخص‌های عمده آسیا نیز روز جمعه با افزایش روبه‌رو شدند.

سرمایه‌گذاران بخش نفت همچنین نشانه‌های کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا را بررسی می‌کنند. برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند با قدرتمند شدن اقتصاد و بهبود تقاضا قیمت نفت در سال آینده افزایش خواهد یافت. موسسه مورگان استنلی پیش‌بینی کرد متوسط قیمت نفت در سال آینده به ۸۵‌دلار خواهد رسید.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۴/۲‌دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه دسامبر ۹۷/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر به ۶۸/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۷۷/۷۷‌دلار در هر بشکه معاله شد.