ایرنا - چین در تلاش است تا با برگزاری نمایشگاه بزرگ تجاری سرمایه‌گذاری خارجی به افزایش این سرمایه‌گذاری‌ها در خارج از کشور مساعدت کند. روزنامه «چاینا دیلی» چین نوشت: این نمایشگاه که همانند اکسپو تجاری است در شهر پکن برپا شده است. این نمایشگاه دیروز به کار خود پایان داد.

نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ نماینده از ۱۲۲ کشور و منطقه جهان شامل ۶۰ سفیر در این نمایشگاه سرمایه‌گذاری خارجی که در مرکز تجاری پکن آغاز به کار کرده است، حضور دارند.

در واقع شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در نظر دارند تا توانایی‌های سرمایه‌گذاری چینی‌ها را که اکنون بالقوه است فعال و بالفعل کنند.

شرکت‌های چینی درسال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خارجی قابل ملاحظه ای در خارج داشته، اما بحران مالی بین‌المللی این روند را در دو سال گذشته کند کرده است.

با این حال این شرکت‌ها در سه ماهه سوم امسال در این بخش ۱۹۰‌درصد رشد را شاهد بودند و حجم سرمایه‌گذاری آنها در خارج از کشور به بیشتر از ۲۰‌میلیارد دلار رسید که از کل میزان سرمایه‌گذاری در نیمه اول سال بیشتر است.

دولت چین از شرکت‌های این کشور خواسته است تا سیاست سرمایه‌گذاری بیرون از مرزها را دنبال کنند و بر افزایش این سرمایه‌گذاری خارجی به شدت تاکید کرده است و بسیاری برگزاری نمایشگاه سرمایه‌گذاری خارجی را نقطه عطفی در این مسیر تلقی می‌کنند.