گروه بین‌الملل- به‌رغم کاهش غیرمنتظره در میزان ذخایر نفت آمریکا، روز چهارشنبه قیمت نفت اندکی افت کرد و به ۷۹ دلار در هر بشکه رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه دسامبر به ۵۴/۷۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۴۷/۱ دلار افزایش در رقم ۶۰/۷۹ دلار ثابت شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته کاهش داشته است. ذخایر نفت آمریکا ۳/۳‌میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که پیش‌بینی تحلیل‌گران ۳/۱‌میلیون بشکه افزایش بود.

قیمت نفت به دلیل تردید سرمایه‌گذاران در مورد قدرت اقتصادی آمریکا از بالاترین سطح سال جاری یعنی رقم ۸۲ دلار کاهش یافته است. برخی از تحلیل‌گران براین باورند که اگر گزارش روز جمعه بیکاری آمریکا نشان‌دهنده افزایش بیکاری باشد، قیمت نفت با کاهش بیشتری روبه‌رو خواهد شد. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۰۶/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین برای تحویل در ماه دسامبر ۹۹/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر به ۹۲/۴ دلار در هر گالن رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۹۸/۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد.