گروه بین‌الملل- بنا به گزارش منابع امنیتی پاکستان، یک حمله انتحاری دیگر در این کشور جان دهها تن را گرفت. دیروز دوشنبه انفجار شدید یک بمب در پارکینگ هتل چهار ستاره شالیمار در شهر راولپندی به کشته شدن دست کم سی و چهار تن و زخمی شدن حدود شصت‌وپنج نفر دیگر منجر شد. در میان قربانیان این حمله تعدادی زن و کودک نیز دیده می‌شود. انفجار در یک محل پر رفت و آمد شهر راولپندی و در نزدیک یکی از مراکز امنیتی روی داد که توسط ارتش پاکستان اداره می‌شود. یک مقام ارشد پلیس گفت: ما قطعاتی از جلیقه انفجاری و اجزای بدن عامل انتحاری را پیدا کردیم.

هفته گذشته، انفجار یک اتومبیل بمب گذاری شده در یکی از بازارهای شهر پیشاور پاکستان بیش از یکصد کشته برجای گذاشت. در خلال هفته‌های اخیر و از زمان آغاز عملیات ارتش پاکستان علیه مواضع اسلامگرایان طالبان در شمال غرب این کشور، شهرهای مختلف این کشور شاهد حملات مسلحانه و بمب‌گذاری‌های متعدد بوده که گروه طالبان مسوول آن معرفی شده‌اند.

سازمان ملل دیروز اعلام کرد قصد دارد کارمندان خود را به دلایل امنیتی از شمال غرب پاکستان خارج کند، زیرا شرایط امنیتی در این منطقه بسیار وخیم است.

از سوی دیگر دولت پاکستان دیروز برای دستگیری یا تحویل زنده یا مرده رهبر طالبان پاکستان جایزه نقدی تعیین کرد.

دولت پاکستان برای هر گونه اطلاعات یا دستگیری و تحویل زنده یا مرده ۱۸ تن از فرماندهان ارشد طالبان پاکستان جایزه نقدی تعیین کرد.

دولت با درج آگهی در روزنامه‌های سیاه - سفید و پخش آگهی در شبکه‌های تلویزیونی پاکستان این درخواست را اعلام داشت. حکیم الله محسود، رهبر طالبان پاکستان در ماه اوت پس از کشته شدن بیت‌الله محسود در حملات هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا رهبری طالبان پاکستان را برعهده گرفت. دولت پاکستان برای سر او ۵۰میلیون روپیه پاکستان معادل ۶۰۰هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

جنبش تحریک طالبان پاکستان مسوول بسیاری از حملات مرگبار در داخل خاک پاکستان است که در طول ۲ سال گذشته منجر به کشته شدن ۲۴۰۰ تن شده است. ارتش پاکستان اعلام کرد: صدها تن از شبه نظامیان خارجی طالبان پاکستان که در منطقه شمال غربی هم مرز افغانستان در حال مقابله با ارتش هستند، در حال فرارند.

ژنرال محمد احسان از فرماندهان ارتش پاکستان، در بازدیدی از منطقه درگیری ارتش پاکستان با شبه نظامیان طالبان، گفت: بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ شبه نظامی خارجی در حوالی شهر کانی گورام حضور داشتند، ولی مقاومت آنها در پی بمباران سنگین جنگنده‌ها، هلی‌کوپتر‌ها و توپخانه ارتش پاکستان شکسته شده است.

این جنبش همچنین مسوولیت بسیاری از حملات در موج اخیر خونریزی‌ها در پاکستان را برعهده گرفته است. در این حملات تنها در ماه گذشته ۳۰۰ تن کشته شدند.