گروه بین‌الملل- روز جمعه نشانه‌های ناخوشایند در مورد هزینه مصرف‌کننده موجب کاهش شاخص‌ها شد و سرمایه‌گذاران به پناهگاه‌های امن روی آوردند. شاخص‌های استاندارد اندپورز ۵۰۰ و نسدک کامپوزیت ماه اکتبر را با کاهش به پایان رساندند و به هفت ماه افزایش خاتمه دادند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۵۰ واحد سقوط کرد و افزایش ۲۰۰ واحدی روز پنجشنبه این شاخص از میان رفت. این شاخص ماه را بدون تغییر به پایان رساند.

کاهش در معیارهای اصلی سلامت مصرف‌کنندگان موجب این نگرانی شد که جشن روز پنجشنبه بهبود اقتصادی دوام نخواهد داشت. تغییر روند شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰ از روز پنجشنبه تا روز جمعه شدیدترین نوسان این شاخص از ماه فوریه تاکنون بود.یک روز پس از آن که در یک افزایش شگفت‌انگیز شاخص‌ها به بالاترین میزان طی سه ماه گذشته رسیدند، روز جمعه سرمایه‌گذاران نگران شدند که مصرف‌کنندگان تنگ دست قادر نخواهند بود بهبود اقتصادی به وجود آمده توسط هزینه‌های دولت و افزایش سود شرکت‌ها از طریق کاهش هزینه را ادامه دهند.

بیشترین فروش در حوزه‌هایی رخ داد که از ماه مارس تاکنون موجب افزایش قدرتمند وال‌استریت شده بودند یعنی بخش‌های مالی، انرژی و صنعتی. حوزه‌های امن‌تر مثل بهداشت و درمان، محصولات مصرفی و بخش خدمات رفاهی نسبتا عملکرد بهتری داشتند. روز جمعه سرمایه‌گذارن به دارایی‌های امن‌تر مثل دلار و اوراق قرضه روی آوردند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۸۵/۲۴۹ واحد یا ۵/۲‌درصد کاهش یافت و به ۷۳/۹۷۱۲ واحد رسید. این کمترین سطح این شاخص از ۵ اکتبر تاکنون بود. شاخص داوجونز بزرگ‌ترین کاهش‌ درصدی یک روز را از ۲ جولای تاکنون ثبت کرد و ماه اکتبر را با افزایش ناچیز ۰۰۵/۰‌درصد به پایان رساند. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۹۲/۲۹ واحد یا ۸/۲‌درصد سقوط کرد و به ۱۹/۱۰۳۶ واحد رسید. این شاخص نیز با بزرگ‌ترین کاهش‌ درصدی از ۲ جولای تاکنون روبه‌رو شد. شاخص نسدک کامپوزیت ۴۴/۵۲ واحد یا ۵/۲‌درصد کاهش یافت و به ۱۱/۲۰۴۵ واحد رسید. پس از آن که وزارت کار آمریکا اعلام کرد هزینه‌های شخصی در ماه سپتامبر ۵/۰‌درصد کاهش داشته است، شاخص‌‌ها دچار کاهش شدند. این کاهش در سطح پیش‌بینی‌ها بود اما بزرگ‌ترین کاهش در نه ماه گذشته نیز بود. دولت آمریکا همچنین اعلام کرد درآمد‌های شخصی که عامل محرک هزینه‌های آتی است، در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت بدون تغییر بوده است. شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان از ۵/۷۳ واحد در ماه سپتامبر کاهش یافت و به ۶/۷۰ واحد در ماه اکتبر رسید. خارج از آمریکا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۸/۱‌درصد، شاخص داکس آلمان ۱/۳‌درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۹/۲‌درصد سقوط کرد. شاخص میانگین نیکی ژاپن با ۵/۱‌درصد افزایش روبه‌رو شد.