گروه‌بین‌الملل- دولت چین پیش‌بینی کرد تولیدات صنعتی این کشور در فصل سوم افزایش یابد و گزارش داد که سرمایه‌گذاری‌چین در خارج از مرزها طی فصل سوم ۱۹۰درصد جهش نشان داده است که این نشان‌دهنده نقش چین در احیای اقتصادی جهان است. وزیر بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در خارج از کشورشان طی دوره ماه جولای تا سپتامبر به ۵/۲۰میلیارد دلار افزایش یافت که نسبت به یک سال گذشته تقریبا سه برابر شده است. وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین به نام ژو‌هونگرن در یک مصاحبه اعلام کرد که تولیدات صنعتی چین در فصل چهارم افزایشی ۱۶درصدی را شاهد خواهد بود در حالی‌که این افزایش در ماه سپتامبر ۹/۱۳درصد بود.بنا به اعتقاد تحلیلگران، سیاستگزاران شرکت‌های چینی را تشویق به سرمایه‌گذاری در خارج می‌کنند که دلیل آن تاحدودی مقابله با فشارها برای افزایش ارزش یوآن است. سرمایه‌گذاران بر این باورند که همزمان با افزایش رشد اقتصادی چین از کمترین میزان رشد سالانه خود، ارزش یوآن در سال آینده افزایش خواهد یافت.ژو ژیانگ فنگ، اقتصاددان شرکت مالی سیتیک می‌گوید: «رشد اقتصادی چین قدرتمند و با دوام است.

سیاستگذاران شاهد فشارهایی هستند که آنان را به افزایش ارزش یوآن سوق می‌دهد به همین دلیل است که آنان شرکت‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری در خارج می‌کنند تا موازنه را برقرار سازند.»ارقامی که دیروز به عنوان پیش‌بینی دولت چین منتشر شد، پس از آن اعلام شد که دولت در هفته گذشته اعلام کرده بود که چین، این سومین اقتصاد بزرگ جهان در فصل سوم ۹/۸درصد رشد کرده است که این سریعترین رشد سالانه آن بوده است.بنا به اعلام کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین که دیروز روی سایت کمیسیون منتشر شد، اقتصاد این کشور نشانه‌هایی روزافزون از ثبات از خود نشان می‌دهد و محرک‌های اقتصادی دولت موثر واقع شده‌اند.

افزایش ارزش یوآن که در هفته گذشته به بالاترین حد خود طی ۱۴ ماه گذشته رسید، حکایت از آن دارد که ارزش این پول در سال پیش رو ۳/۲درصد در برابر دلار افزایش خواهد یافت. پس از آنکه دولت چین نرخ ثابت ارز خود را در ماه جولای ۲۰۰۵ برداشت، ارزش این پول ظرف سه سال ۲۱درصد افزایش یافته است. دیروز یکی از مقامات وزارت بازرگانی چین در جلسه‌ای آنلاین اعلام کرد که این سیاست چین در مورد یوآن تا زمان احیای صادرات کشور تداوم خواهد یافت.