فارس- پلیس پاکستان دو بمب را که تروریست‌های ناشناس در نزدیک یک مدرسه دخترانه جاسازی کرده بودند، قبل از انفجار خنثی کرد. پلیس پاکستان حمله تروریستی به یک مدرسه دخترانه را ناکام گذاشت. بر اساس این گزارش، تروریست‌های ناشناس دو بمب را در نزدیک یک مدرسه دخترانه جاسازی کرده بودند که پلیس پیشاور قبل از انفجار، هر دو بمب را خنثی کرد.

به گفته یک شاهد عینی، تروریست‌های ناشناس ۱۹‌کیلوگرم مواد منفجره را در دو ظرف مختلف در همسایگی دبیرستان دخترانه دولتی جاسازی کردند اما پلیس قبل از انفجار، هر دو بمب را خنثی کرد. «نگهت اورکزئی، نماینده مردم در مجمع ملی پاکستان تقاضا کرده است که باید در همه اداره‌های آموزش و پرورش در سراسر ایالت سرحد این کشور تعطیلات عمومی اعلام شود تا فاجعه‌ای رخ ندهد. همچنین به دنبال تهدید طالبان به انجام حمله انتحاری در مدارس و دبیرستان‌های شمال پاکستان که در واکنش به عملیات نظامی در «وزیرستان جنوبی» صورت می‌گیرد، بعضی از مدارس پاکستان تعطیل شد.

«عمر خالد زئی» فرماندار «کوهات» در ایالت سرحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امکان دارد که تروریست‌های طالبان در واکنش به انجام عملیات نظامی در منطقه «وزیرستان جنوبی» بعضی از مدارس دولتی و غیر انتفاعی پاکستان را مورد حمله قرار دهند، لذا دولت پاکستان در همه اداره‌های آموزش و پرورش این کشور که زیر نظر دولت فدرال و وزارت دفاع هستند، به مدت یک هفته تعطیلی اعلام کرد.