گروه بین‌الملل- روز دوشنبه وال‌استریت به رکورد جدیدی در سال جاری دست یافت، زیرا تعدادی از گزارش‌های درآمدی این امید را به وجود آورد که وضع اقتصادی زودتر از آنچه بسیاری از تحلیل‌گران تصور می‌کنند بهبود می‌یابد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۹۶واحد افزایش یافت و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ رشد کرد، اما در سطح ۱۱۰۰‌واحد بسته شد، این درحالی بود که درطی روز دوشنبه این شاخص به بالای این سطح رسیده بود.

شرکت سازنده تجهیزات صنعتی ایتون اعلام کرد در بازارهای مهم شاهد بهبود بوده است و پیش‌بینی سود خود را برای یک سال کامل افزایش داد. گروه مطبوعاتی گنت به‌رغم کاهش شدید درآمد موفق به ثبت سود شد.

افزایش روز دوشنبه پیش از انتشار درآمد فصلی شرکت‌های اپل و تگزاس اینسترومنت رخ داد. گزارش‌های درآمدی این دو شرکت پس از تعطیلی وال‌استریت منتشر شد. به دلیل افزایش فروش آیفون گزارش درآمدی اپل بهتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود. سود و فروش شرکت تگزاس اینسترومنت بیش از پیش‌بینی بهبود یافته این شرکت بود که در ماه گذشته منتشر کرد. ارزش سهام این دو شرکت تکنولوژی در معاملات الکترونیکی پس از بسته شدن وال‌استریت افزایش یافت.

هفته گذشته نیز شرکت‌های گوگل و اینتل درآمدهای خوبی را گزارش دادند. بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی که ترازنامه‌های قوی‌ای دارند مقدار زیادی پول نقد در اختیار دارند که این امر آنها را قادر کرده است بهتر از شرکت‌های دیگر بخش‌ها رکود اقتصادی را پشت‌سر بگذارند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۸/۹۶واحد یا یک‌درصد رشد کرد و به ۱۹/۱۰۰۹۲واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۲۳/۱۰واحد یا ۹/۰‌درصد افزایش یافت و به ۹۱/۱۰۹۷واحد رسید. این دو شاخص به بالاترین سطح از ۳ اکتبر سال گذشته تاکنون رسیدند. شاخص نسدک کامپوزیت با ۵۲/۱۹‌واحد یا ۹/۰‌درصد افزایش به ۳۲/۲۱۷۶‌واحد رسید. این بیشترین سطح این شاخص از ۲۶سپتامبر سال ۲۰۰۰ تاکنون بود. روز سه‌شنبه اکثر بورس‌های آسیا در بهترین عملکرد خود در سال جاری با افزایش روبه‌رو شدند، زیرا گزارش‌های بهتر از حد انتظار شرکت‌های آمریکایی اعتماد به اقتصاد جهانی را تقویت کرد، اما بورس‌های اروپا دچار کاهش شدند.

شاخص میانگین نیکی ۲۲۵‌ژاپن ۳۳/۱۰۰‌واحد یا ۰/۱‌درصد رشد کرد و به ۸۴۴/۱۰۳۳۶ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۵۰/۱۸۴ واحد یا ۸/۰‌درصد افزایش یافت و به ۹۶/۲۲۳۸۴ واحد رسید. شاخص اصلی کره جنوبی با ۶/۰‌درصد افزایش به ۱۵/۱۶۵۹‌واحد رسید.

در آغاز معاملات اروپا شاخص‌ها در انگلستان، آلمان و فرانسه حدود ۴/۰‌درصد کاهش یافتند.