گروه بین‌الملل- یک روز پس از آن که خرید شرکت‌ها موجب افزایش زیاد وال‌استریت شد، روز سه‌شنبه کاهش غیرمنتظره اعتماد مصرف‌کننده سرمایه‌گذاران را دچار نگرانی کرد. پس از آن که مرکز کانفرنس بورد اعلام کرد شاخص اعتماد مصرف‌کننده این مرکز در ماه سپتامبر کاهش داشته است شاخص‌ها سقوط کردند. اقتصاددانان رقم ۵۷‌واحد را برای این شاخص پیش‌بینی کرده بودند درحالی که این شاخص به ۱/۵۳‌واحد رسید. این گروه تحقیقاتی خصوصی اعلام کرد مصرف‌‌کنندگان هنوز درمورد ازدست دادن شغل‌هایشان نگران هستند. بسیاری از تحلیل‌گران هشدار می‌دهند بهبود اقتصادی ادامه نخواهد یافت اگر مصرف‌کنندگان صرف هزینه را افزایش ندهند و کارفرمایان شغل ایجاد نکنند. این گزارش اشتیاق ابتدای صبح را درمورد افزایش قیمت مسکن از میان برد.

با توجه به این که گزارش‌های اقتصادی متفاوت است، برخی از سرمایه‌گذاران برای خرید سهام و گسترش دادن افزایش حدود هفت ماهه بازارسهام تردید دارند.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۶/۴۷‌واحد یا ۵/۰‌درصد سقوط کرد و به ۲۰/۹۷۴۲‌واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۳۸/۲‌واحد یا ۲/۰‌درصد کاهش یافت و به ۶۰/۱۰۶۰ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با ۷۰/۶‌واحد یا ۳/۰‌درصد کاهش به ۰۴/۲۱۲۴‌واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۷۷/۲‌واحد یا ۵/۰‌درصد سقوط کرد و به ۴۵/۶۱۰واحد رسید. روز چهارشنبه بورس‌های آسیا تحت تاثیر کاهش شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا وضع متفاوتی داشتند. اما بورس‌های اروپا اندکی افزایش یافتند.

هشدار درباره افزایش ارزش ین و تعدادی از معیارهای اقتصادی کلیدی افزایش بورس ژاپن را محدود کرد درحالی که بورس چین در آخرین روز معاملات قبل از تعطیلات طولانی افزایش خوبی را ثبت کرد. در معاملات صبح اروپا شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۴/۰‌درصد، شاخص داکس آلمان ۳/۰‌درصد و شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۲/۰‌درصد افزایش یافت. فروش آینده شاخص‌ها در وال‌استریت نیز با افزایش جزئی روبه‌رو شد. فروش آینده شاخص داوجونز ۱۸ واحد یا ۲/۰‌درصد افزایش یافت و به ۹۶۹۱ واحد رسید.

در ژاپن شاخص میانگین نیکی ۲۲۵، ۰۳/۳۳ واحد یا ۳/۰‌درصد افزایش یافت و به ۲۳/۱۰۱۳۳ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ‌کنگ ۹۲/۵۷ واحد یا ۳/۰‌درصد سقوط کرد و به ۲۵/۲۰۹۵۵ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی یک‌درصد کاهش یافت و به ۱۴/۱۶۷۳ واحد رسید.

شاخص شانگهای چین ۹/۰‌درصد رشد کرد و به ۴۳/۲۷۷۹ واحد رسید. بازارهای مالی چین به مناسبت تعطیلات روز ملی به مدت یک هفته بسته است و ۹ اکتبر بازگشایی خواهد شد.