ایرنا- «ولید جنبلاط» رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان، «سعد الدین حریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان را تهدید کرد که اگر اعضای کابینه وی فقط از جریان ۱۴ مارس باشند، رای اعتماد نخواهد داد. مشورت‌های حریری با فراکسیون‌های مختلف مجلس لبنان برای تشکیل کابینه این کشور شش روز است که آغاز شده و قرار بود دیروز پایان یابد ولی نخست‌وزیر مکلف لبنان دوشنبه شب اعلام کرد که مشورت‌های خود را تا ۲ روز دیگر تمدید می‌کند. تلویزیون «الجدید» لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد: هرچند جنبلاط چندی پیش از ۱۴ مارس خارج شد ولی به عنوان یک متحد حریری تلقی می‌شود و تهدید وی نیز مشکلاتی را برای حریری ایجاد خواهد کرد.

سعدالدین حریری رییس جریان «آینده» و از سران گروه «۱۴ مارس» لبنان، به دلیل دستیابی به اکثریت آرای نمایندگان و دستیابی گروه وی به اکثریت عددی کرسی‌های مجلس لبنان، حدود ۳ ماه پیش از سوی میشل سلیمان رییس‌جمهوری لبنان مامور تشکیل کابینه این کشور شد.

وی پس از ۷۶ روز با ارائه فهرستی یک طرفه که مورد اعتراض جریان ۸ مارس و برخی از احزاب ۱۴ مارس قرار گرفت، ۳ هفته پیش مجبور به انصراف از تشکیل کابینه لبنان شد، اما ۱۴ روز پیش مجددا از سوی رییس‌جمهوری لبنان مامور تشکیل کابینه این کشور شد.