گروه بین‌الملل- روز سه‌شنبه قیمت نفت به ۶۷ دلار در هر بشکه نزدیک شد. زیرا بورس‌های اروپا با کاهش روبه‌رو شدند و سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی آمریکا بودند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر به ۱۹/۶۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۸۲ سنت افزایش در رقم ۸۴/۶۶ دلار ثابت شد.

پس از آن که خرید شرکت‌ها در آمریکا موجب افزایش وال‌استریت در روز دوشنبه شد بورس‌های اروپا نیز در روز سه‌شنبه تنزل کردند. بازارهای سهام معیاری از خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی هستند.

بن وستمور تحلیلگر بانک ملی استرالیا در ملبورن می‌گوید: «سرمایه‌گذاران نفت را با قیمت حدود ۶۰ دلار خریداری می‌کنند. بسیاری معتقدند که طی ۱۲ ماه آینده قیمت نفت افزایش می‌یابد.» ویدمور پیش‌بینی می‌کند متوسط قیمت نفت در فصل سوم سال ۲۰۱۰ به ۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

ازجمله معیارهای اقتصادی که این هفته به شدت مورد بررسی قرار خواهد گرفت گزارش ماهانه وزارت کار آمریکا است که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۶۸۵۸/۱ دلار در هر گالن رسید و بنزین برای تحویل در ماه اکتبر ۶۲۰۰/۱ دلار در هر گالن معامله شد.

در لندن قیمت نفت خام برنت به بشکه‌‌ای ۱۹/۶۵ دلار رسید.