گروه بین‌الملل- سرمایه‌گذاران از بازار سهام عقب‌نشینی کردند زیرا کاهش غیرمنتظره فروش مسکن و سقوط قیمت نفت نگرانی سرمایه‌گذاران را در مورد آهنگ بهبود اقتصادی افزایش داد.

روز پنجشنبه پس از آنکه انجمن ملی دلالان معاملات ملکی آمریکا اعلام کرد فروش مسکن موجود در ماه اوت ۷/۲درصد کاهش داشته است، شاخص‌ها برای دومین روز سقوط کردند. درماه جولای فروش مسکن ۲/۷‌درصد افزایش داشت و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند فروش مسکن پنجمین ماه متوالی افزایش را ثبت می‌کند.

وال‌استریت در معاملات صبح درپی کاهش شگفت‌انگیز تعداد افرادی که به دنبال دریافت مزایای بیکاری هستند با افزایش روبرو شد، اما آمار بخش مسکن این افزایش را معکوس کرد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴۱ واحد کاهش یافت و کاهش این شاخص در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را به ۱۲۲ واحد رساند.

پس از انتشار آمار بخش مسکن ارزش سهام شرکت‌های مالی و شرکت‌های ساخت‌وساز سقوط کرد.

افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت کالا شد و بر بازارسهام تاثیر گذاشت. این امر ارزش سهام شرکت‌های انرژی و مواد را پایین آورد.

کاهش روز پنجشنبه یک روز پس از آن رخ داد که سرمایه‌گذاران به ارزیابی مثبت‌تر فدرال رزرو از اقتصاد اهمیت ندادند و نگران بودند که زمانی که دولت فعالیت‌های محرک اقتصادی را متوقف کند چه اتفاقی خواهد افتاد.

روز چهارشنبه فدرال رزرواعلام کرد خرید اوراق بهادار وام مسکن را کند خواهد کرد تا این برنامه را به سال آینده بکشاند. اعتبار کسانی که برای نخستین‌بار اقدام به خرید مسکن کرده‌اند در ماه نوامبر منقضی خواهد شد. سپس روز پنجشنبه فدرال رزرو اعلام کرد دو برنامه وام‌دهی اضطراری را کاهش خواهد داد. یک برنامه برای وام‌های کوتاه مدت به بانک‌ها است و دیگری به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اجازه می‌دهد به طور موقت اوراق بهادار پر خطر را با اوراق قرضه امن معاوضه کنند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۱/۴۱ واحد یا ۴/۰‌درصد کاهش یافت و به ۴۴/۹۷۰۷ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۰۹/۱۰ واحد یا ۰/۱‌درصد سقوط کرد و به ۷۸/۱۰۵۰ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۸۱/۲۳ واحد یا ۱/۱‌درصد کاهش به ۶۱/۲۱۰۷ واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۶۲/۱۱ واحد یا ۹/۱‌درصد سقوط کرد و به ۷۵/۶۰۱ واحد رسید. روز جمعه همچنان که رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در آمریکا گردهم آمدند تا راهی برای تقویت یک بهبود اقتصادی سالم بیابند، بورس‌های جهان با کاهش روبه‌رو شدند.

پس از آن که بورس‌های آسیا سقوط کردند شاخص‌های اروپا نیز اندکی کاهش یافتند. کاهش بورس‌های آسیایی درپی کاهش روز پنجشنبه وال‌استریت به دلیل کاهش فروش مسکن رخ داد. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۲۴/۲۷۸ واحد یا ۶/۲‌درصد سقوط کرد و به ۹۸/۱۰۲۶۵ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ‌کنگ با ۱/۰‌درصد کاهش به ۴۰/۲۱۰۲۴ واحد رسید و شاخص شانگهای چین نیز ۵/۰‌درصد سقوط کرد. شاخص کاسپی کره جنوبی ۱/۰‌درصد، شاخص سنسکس هندوستان ۱/۰‌درصد و شاخص اندونزی ۰/۱‌درصد کاهش یافت. در آغاز معاملات اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۱/۰‌درصد افزایش یافت درحالی که شاخص‌ داکس آلمان ۴/۰‌درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۲/۰‌درصد سقوط کرد.