تظاهرات مخالفین علیه نشست سران گروه 20 در پیتسبورگ آمریکا

فارس - مخالفین و معترضین برگزاری نشست گروه بیست در شهر پیتسبورگ با برپایی راهپیمایی آرام و مسالمت‌آمیز خواستار مقابله رهبران گروه بیست با بحران بیکاری و جلوگیری از افزایش تعداد بیکاران در آمریکا و سایر مناطق جهان شدند. رهبران بیست کشور صنعتی و در حال توسعه جهان قرار است از روز پنج‌شنبه آینده در نشست دو روزه که در شهر پیتسبورگ واقع در غرب ایالت پنسیلوانیا برگزار خواهد شد‌، شرکت کنند.

مهم‌ترین موضوع این نشست بررسی راهکارهای لازم برای جلوگیری از تکرار بحران مالی و اقتصادی جهان و اصلاح قوانین بخش مالی اعلام شده است‌. گرچه نشانه هایی از بهبود شرایط اقتصادی جهان به خصوص در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به چشم می‌خورد، ولی بحران بیکاری همچنان اقتصاد جهانی را به شدت تهدید می‌کند‌.

بیش از ۳۰۰ نفر در این راهپیمایی و تظاهرات شرکت داشتند و شعارهایی را بر ضد بحران بیکاری و سیاست‌های کشورهای توسعه یافته و صنعتی برای مقابله با بحران مالی و رکود اقتصادی سر دادند.

دومینیک استراس کان، رییس صندوق بین المللی پول نیز تاکید کرد‌، بحران مالی و رکود اقتصادی جهان طی شش ماه نخست ۲۰۱۰ به پایان خواهد رسید؛ ولی کاهش نرخ بیکاری در کشورهای مختلف جهان به زمان بیشتری نیاز دارد.