گروه بین‌الملل- روز جمعه شاخص‌ها به روند افزایش بازگشتند، زیرا امید به بهبود تحلیلگران خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را در مورد وضع اقتصادی تقویت کرد. افزایش ۳۶ واحدی شاخص میانگین صنعتی داوجونز و افزایش ۲۱۵ واحدی این شاخص طی هفته، بهترین عملکرد هفتگی این شاخص را از ماه جولای تاکنون رقم زد. شاخص‌ها طی ۱۱ روز معاملاتی گذشته ۹ روز افزایش داشته‌اند.

بازار سهام به دلیل پیش‌بینی اقتصادی جدید موسسه مالی بارکلیز کپیتال تقویت شد. این موسسه مالی پیش‌بینی خود را در مورد رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماه نخست سال آینده از ۳‌درصد به ۵‌درصد افزایش داد. تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش داشته است، گرچه بسیاری از اقتصاددانان تصور می‌کنند تولید ناخالص داخلی در فصل جولای-سپتامبر به روند رشد بازخواهد گشت.

در این میان یک تحلیلگر رتبه‌بندی شرکت پروکتراندگمبل را به دلیل سیاست کاهش قیمت این شرکت افزایش داد. این امر موجب افزایش شاخص داوجونز شد.

شرکت‌های مالی و شرکت‌های ساختمانی ازجمله شرکت‌هایی بودند که در افزایش‌های اخیر بیشترین افزایش را داشتند. بسیاری از این شرکت‌ها همچنان با موانع بدهی‌های معوقه و بازار ضعیف مسکن روبه‌رو هستند.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند افزایش بازار سهام کند خواهد شد، اما متوقف نمی‌شود و سرمایه‌گذاران دارایی‌هایشان را از صنایعی که افزایش بزرگی داشته‌اند به صنایعی که رشد چندانی نکرده‌اند منتقل خواهند کرد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲۸/۳۶ واحد یا ۴/۰‌درصد رشد کرد و به ۲۰/۹۸۲۰ واحد رسید. این بیشترین سطح این شاخص از ۶ اکتبر تاکنون بود. شاخص داوجونز در سال جاری ۹/۱۱‌درصد افزایش داشته است.

شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۸۱/۲ واحد یا ۳/۰‌درصد افزایش یافت و به ۳۰/۱۰۶۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با ۱۱/۶ واحد یا ۳/۰‌درصد افزایش به ۸۶/۲۱۳۲ واحد رسید.

افزایش ۲/۲‌درصدی شاخص داوجونز طی هفته گذشته بهترین افزایش این شاخص از هفته منتهی به ۲۴ جولای تاکنون بود. شاخص‌های استاندارد اند پورز ۵۰۰ و نسدک کامپوزیت ۵/۲‌درصد رشد کردند.

در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۴۱/۲ واحد یا ۴/۰‌درصد افزایش یافت و به ۸۸/۶۱۷ واحد رسید.

در هفته جاری ارقام فروش مسکن و اعتماد مصرف‌کننده به معاملات شکل می‌دهد. مطمئنا سیاست‌گذاران فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را تغییر نخواهند داد. باراک اوباما نیز روز پنجشنبه میزبان رهبران گروه ۲۰ خواهد بود.