فارس - آمارهای فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد، بانک‌های این کشور طی سه‌ماه دوم امسال محدودیت‌های بیشتری را برای اعطای انواع وام‌ها اعمال کرده‌اند. بلومبرگ اعلام کرد، پیش‌بینی می‌شود اعمال محدودیت‌های سنگین از سوی بانک‌های آمریکایی در زمینه اعطای وام تا شش ماه دوم ۲۰۱۰ ادامه داشته باشد. نگرانی از وضعیت چشم‌انداز اقتصادی آینده در بلندمدت علت اصلی اعمال این محدودیت‌ها اعلام شده است. بر اساس این گزارش، گرچه نشانه‌هایی از بهبود نسبی و برقراری ثبات در بازارهای مالی و بخش مسکن آمریکا وجود دارد، ولی سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان، به شدت نگران وضعیت اقتصادی آمریکا در بلندمدت هستند.

کارل ریکادونا، کارشناس ارشد دوچ بانک در این باره گفت، اطلاعات و آمار فدرال رزرو آمریکا نشان می‌دهد، سیستم بانکی آمریکا به شدت اعطای اعتبارات را محدود کرده است.

بر اساس تحقیق انجام شده از ۵۵ بانک آمریکایی و ۲۳ شعبه بانک خارجی در این کشور مشخص شد بانک‌های فعال در آمریکا تمایل بسیار کمی‌ برای اعطای تسهیلات و اعتبارات در بخش‌های مختلف اقتصادی دارند.

۳۷ بانک آمریکایی نیز علت اصلی محدودیت پرداخت اعتبارات و وام‌ها را نگرانی و نااطمینانی از وضعیت آینده اقتصاد آمریکا اعلام کردند. هیچ یک از ۵۱ بانک مورد تحقیق حاضر به تسهیل استانداردهای اعطای وام طی سه ماه دوم ۲۰۰۹ نشده‌اند.