فارس- جمهوری خواهان آمریکا ضمن انتقاد شدید از اجرای بسته محرک اقتصادی ۷۸۷میلیارد دلاری اوباما، به شدت با اجرای بسته دوم محرک اقتصادی از سوی دولت مخالفت کردند. جمهوری خواهان آمریکا در برابر اجرای بسته دوم محرک اقتصادی متحد شده‌اند و انتقادات وسیعی را بر ضد بسته محرک اقتصادی ۷۸۷میلیارد دلاری آغاز کرده‌اند.

جمهوری خواهان بسته محرک ۷۸۷میلیارد دلاری را شکست بزرگی برای دولت اوباما توصیف می‌کنند و بر این باورند که این بسته نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد.

نمایندگان جمهوری خواه دولت اوباما را به کم کاری در مقابله با افزایش بیکاری متهم می‌کنند. نرخ بیکاری آمریکا طی ماه گذشته به بیش از ۵/۹درصد رسید که این رقم طی ۲۶ سال اخیر بی‌سابقه است.

سناتور جان کیل آریز در این باره گفت: واقعیت این است که بسته محرک تا کنون هیچ کمکی به اقتصاد آمریکا نکرده است. تاکنون تنها ۸/۶درصد از منابع مالی این طرح هزینه شده است. به نظر من اجرای این بسته محرک اقتصادی باید هر چه سریعتر متوقف شود. باراک اوباما خواستار صبر و حوصله بیشتر مردم آمریکا برای روشن شدن نتایج مثبت بسته محرک اقتصادی شده است.

اوباما به سی ان ان گفت: بسته محرک ۷۸۷میلیارد دلاری برای مدت دو سال تنظیم شده است و تا کنون تنها ۴ ماه از اجرای آن می‌گذرد. فکر نمی‌کنم این منصفانه باشد که تنها بعد از ۴ ماه این طرح را شکست خورده تلقی کنیم.