فارس- رییس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر اجرای برنامه اصلاحات بهداشتی خود گفت: شرکت‌های بیمه، کشور را به گروگان گرفته‌اند.

باراک اوباما طی سخنانی انتقادی از شرکت‌های بیمه در آمریکا گفت، شرکت‌های بیمه بهداشتی با خودداری از تحت‌پوشش قراردادن مردم بیمار در واقع کشور را به گروگان گرفته‌اند. وی که برای تصویب برنامه اصلاحات بهداشتی خود در کنگره با مخالفت‌های بسیاری مواجه شده است؛ همچنین رسانه‌ها را به دلیل عملکرد ضعیف خود در این خصوص مورد انتقاد قرار داد.

اوباما گسترش افراد تحت‌پوشش بیمه‌های بهداشتی را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است. این طرح که یک تریلیون دلار ارزش دارد ۴۶ روز در کنگره معطل مانده است.

وی در این خصوص گفت: «ما همواره گروگان شرکت‌های بیمه بهداشتی بوده‌ایم که از پوشش افراد بی‌بضاعت خودداری می‌کنند، ‌این حق را از آنها سلب می‌کنند یا هزینه‌های آن را افزایش می‌دهند».

وی در ادامه گفت: «این اشتباه است. با این کار خانواده‌ها ورشکسته می‌شوند. شرکت‌ها ورشکسته می‌شوند و ما با تصویب اصلاحات بیمه بهداشتی در سال جاری این روند را اصلاح می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، طرح یک تریلیون دلاری اصلاحات بهداشتی اوباما با مخالفت‌های شدیدی در درون و خارج کنگره مواجه شده است. مخالفان می‌گویند هزینه اجرای این طرح بر دوش مالیات‌دهندگان تحمیل می‌شود.

رییس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به نگرانی‌های مردم مبنی‌بر افزایش مالیات‌ها برای تامین هزینه این طرح گفت: افرادی که در سال ۲۵۰‌هزار‌ دلار درآمد دارند، از هر گونه افزایش مالیاتی در امان خواهند بود.

وی افزود: ما پول این طرح را از جایی دیگر تامین می‌کنیم.