ایسنا- آلمان و روسیه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه را گسترش می‌دهند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دیمیتری مدودف، رییس‌جمهوری روسیه، در دیدار با یکدیگر بر گسترش وسیع همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند. دیمیتری مدودف در این دیدار گفت که کشور او و آلمان باید برای مقابله با بحران اقتصادی جهان همکاری نزدیکتری داشته باشند. وی تصریح کرد: تقویت اقتصاد دو جانبه به آلمان و روسیه کمک خواهد کرد بر پیامدهای بحران جهانی غلبه کرده و نیرومندتر شوند. رییس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که سرمایه‌گذاری روس‌ها در صنایع پیشرفته‌ آلمان به نفع روسیه و در خدمت نوسازی تاسیسات صنعتی این کشور خواهد بود.

مدودف با اشاره به رشد ۳/۰درصدی اقتصاد آلمان در سه ماه گذشته از سیاست‌های اقتصادی مرکل تمجید کرد.

آنگلا مرکل نیز که کشورش بزرگترین شریک اقتصادی روسیه در اروپا است، گفت: دو کشور این امکان را دارند که با همکاری تنگاتنگ، بحران اقتصادی خود را مهار کنند.

وی درباره واگذاری تاسیسات کشتی‌سازی وادان به سرمایه‌گذار روسی ایگور یوسوفوف نیز با رییس‌جمهوری روسیه به توافق رسید. قرار است که دولت‌های دو کشور از این طرح پشتیبانی کنند. یوسوفوف، وزیر انرژی پیشین روسیه، قرار است بیش از ۴۰‌میلیون یورو در وادان سرمایه‌گذاری کند. شرکت کشتی‌سازی وادان با ۱۰۰‌میلیون یورو بدهی، در مرز ورشکستگی قرار دارد. در همین حال مرکل و مدودف از واگذاری شرکت خودروسازی اوپل به شرکت ماگنا و شریک روسی آن اسبر بانک پشتیبانی کردند. تصمیم نهایی در این مورد با شرکت جنرال‌موتورز آمریکا است.