فارس- در ماه ژوئن و در مقایسه با ماه مه میزان تولیدات صنعتی در کشورهای صنعتی اروپا و تمام ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به ترتیب با کاهش ۶/۰ و ۲/۰‌درصدی نسبت به ماه مه مواجه شده است.بنابر گزارش منتشر شده اداره آمار اتحادیه اروپا یورو استات، تولیدات صنعتی در ۱۶ کشور صنعتی اروپا در ماه ژوئن و نسبت به ماه مه ۶/۰‌درصد کاهش یافت. این در حالی ‌است که پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد ۳/۰درصدی در میزان خروجی‌ها در این کشورها بود.

با توجه به اعلام این آمار، میزان تولیدات صنعتی در سه ماه دوم سال جاری نسبت به سه ماه ابتدایی سال حدود ۳‌درصد کاهش یافته است. این افت به مراتب کمتر از میزان ۵/۷درصدی در سه ماه ابتدایی سال جاری است که اثرات بحران جهانی بدترین تاثیر را روی تولیدات داشت.

شاخص میزان تولیدات صنعتی برای کشورهای اروپایی بسیار مهم است به‌طوری که علت اصلی انقباض ۵/۲‌درصدی در اقتصاد کشورهای اروپایی در سه ماه اول سال جاری وضعیت دگرگون تولیدات صنعتی و کاهش تقاضاها در کشورهایی مثل آلمان بود. همچنین کارشناسان معتقدند در نیمه دوم سال جاری میلادی و درپی بهبود تقاضاها این میزان باز هم افت کند.

لازم به ذکر است بسیاری از تحلیلگران با اعلام تولیدات ناخالص داخلی کشورهای اروپایی و افزایش آن در چند کشور محدود از جمله آلمان و فرانسه و رشد صادرات در آنها در‌حالی‌که به بحران در اغلب اروپا اذعان دارند به تحلیل خروج این چند کشور از بحران پرداختند.

یورواستات همچنین اعلام کرد: میزان تولیدات صنعتی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در ماه ژوئن نسبت به مه تنها ۲/۰‌درصد کاهش داشته است.