گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به ۷۱ دلار نزدیک شد. زیرا سرمایه‌گذاران به اخبار بد اقتصادی آمریکا اهمیت ندادند و در عوض اطمینان دادند که اقتصاد آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، اواخر امسال بهبود خواهد یافت. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر به ۷۶/۷۰‌دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۵۲/۷۰ دلار ثابت شد.

قیمت نفت به مدت دو هفته در حدود بشکه‌ای ۷۱‌دلار نوسان داشته است. زیرا سرمایه‌گذاران تقاضای ناخوشایند آمریکا را دربرابر پیش‌بینی‌ها مبنی بر این که اقتصاد سال آینده از رکود خارج خواهد شد بررسی می‌کردند.

روز پنجشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد فروش خرده‌فروشی در ماه جولای ۱/۰‌درصد کاهش داشته است. این درحالی بود که اقتصاددانان افزایش ۷/۰‌درصدی را پیش‌بینی کرده بودند. وزارت کار آمریکا نیز اعلام کرد تعداد افرادی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت مزایای بی‌کاری کرده‌اند بیش ازحد انتظار افزایش یافته است و به ۵۵۸،۰۰۰‌نفر رسیده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه سپتامبر به ۰۳/۲‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۹۱/۱‌دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه سپتامبر به ۳۷/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت بشکه‌ای ۹۰/۷۳‌دلار معامله شد.