ایسنا- یکی از رهبران جنبش فتح اعلام کرد: اعضای کمیته عالی رهبری فتح در نوار غزه به ریاست دکتر زکریا آلاغا ظهر دیروز (چهارشنبه) از جنبش فتح استعفا کردند. احمد نصر یکی از رهبران جنبش فتح، به سایت اینترنتی فلسطین الیوم گفت: علت استعفا به وضعیت نامناسب جنبش فتح در نوار غزه و تقلب در انتخابات مرکزی باز می‌گردد.

این رهبر جنبش فتح عنوان داشت: کمیته‌ رهبری فتح در نوار غزه شامل ۱۰ عضو بود که به همراه دبیرکل‌های فتح در مناطق مختلف استعفا کردند.

وی پیش بینی کرد که تعداد بیشتری از اعضای فتح در نوار غزه استعفا دهند.

نصر بر این امر که نتایج اعلام شده از سوی کمیته‌ مرکزی صحیح نبوده تاکید کرد و گفت: باید کمیته تحقیقاتی جهت مواخذه کسانی که در انتخابات دست به تقلب زده‌اند، تشکیل شود.

نصر تاکید کرد: تا به این لحظه به ۱۳ الی ۱۴ عضو فتح اجازه رای‌گیری در انتخابات مرکزی داده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت منتشر شدن نتایج کمیته‌ انقلابی فتح نیز نوعی آشوب جدید صورت خواهد گرفت.

این رهبر فتح پیش‌ از این نیز نسبت به نتایج انتخابات کمیته مرکزی فتح ابراز تردید کرده بود و گفته بود: برخی در این انتخابات دست به تقلب زده‌اند.

وی گفته است: این انتخابات و نتایج آن بیانگر خواست رای‌دهندگان نبود بلکه بیانگر اراده برخی افراد بود که نفوذ سیاسی و مالی زیادی داشتند.

نتایج انتخابات کمیته مرکزی فتح نشان داد که اکثر اعضای فتح و اعضای قدیمی آن در این انتخابات شکست خوردند و چهره‌های جدیدی روی کار آمدند.