گروه بین‌الملل- روز دوشنبه به دلیل عدم‌پیشرفت دراقتصاد یا شرکت‌ها شاخص‌ها اندکی کاهش یافتند. سرمایه‌گذاران پیش از آغاز نشست دو روزه فدرال رزرو محتاط بودند و در انتظار گزارش‌های درآمدی بخش خرده‌فروشی بودند تا درباره صرف هزینه توسط مصرف‌کنندگان در ادامه سال نشانه‌ای به‌دست آورند. با کاهش شاخص‌ها قیمت اوراق قرضه رشد کرد. تغییرات روز دوشنبه در بازار سهام و بازار اعتبارات پس از آن که شاخص‌های عمده در هفته گذشته یک درصد افزایش یافتند تعجب‌آور نبود. شاخص میانگین صنعتی داوجونز با ۳۲‌واحد کاهش روبه‌رو شد و همه شاخص‌های عمده هر یک کمتر از نیم درصد کاهش یافتند.

سرمایه‌گذاران می‌خواهند ببینند فدرال رزرو در پایان نشست خود درباره اقتصاد چه می‌گوید. انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارد، اما وال‌استریت بیشتر از نرخ بهره به ارزیابی اقتصادی که فدرال رزرو به همراه تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره ارائه می‌دهد توجه خواهد کرد.

حتی اگر فدرال رزرو اعلام کند بخش‌هایی مثل مسکن و بی‌کاری به تدریج در حال بهبود هستند، معامله‌گران نگرانی‌های دیگری دارند. بانک‌ها هنوز میلیاردها دلار بدهی معوقه دارند و فدرال رزرو در چشم‌انداز وضع اقتصادی در پایان ماه جولای اعلام کرد فعالیت در زمینه املاک تجاری همچنان ضعیف خواهد بود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۲/۳۲‌واحد یا ۳/۰‌درصد کاهش یافت و به ۹۵/۹۳۳۷‌واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۳۸/۳‌واحد یا ۳/۰‌درصد سقوط کرد و به ۱۰/۱۰۰۷‌واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز با ۰۱/۸ ‌واحد یا ۴/۰‌درصد کاهش به ۲۴/۱۹۹۲‌واحد رسید.

روز سه‌شنبه بورس‌های آسیا با افزایش اندکی روبه‌رو شدند؛ زیرا نشانه‌هایی وجود داشت مبنی‌بر اینکه اقدامات محرک اقتصادی چین به محافظت از اقتصاد این کشور دربرابر رکود جهانی کمک کرده است و همچنین به دلیل آن که دولت‌ها چشم‌انداز‌های محتاطانه‌ای را درمورد بهبود ارائه کردند؛ بورس‌های آسیا افزایشی محتاطانه داشتند، زیرا سرمایه‌گذاران، اقتصاد چین را بررسی کردند که این امر، نشانه‌های مثبتی درمورد تلاش‌های چند میلیارد دلاری پکن برای بازگرداندن رشد اقتصادی پایدار ارائه کرد.

در حالی که تولید صنعتی و فروش خرده‌فروشی در ماه گذشته در چین افزایش یافته است، در میان کاهش تقاضای جهانی، صادرات و واردات نسبت به سال گذشته به شدت سقوط کرده است.شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۲۰/۶۱‌واحد یا ۶/۰‌درصد رشد کرد و به ۴۶/۱۰۵۸۵‌واحد رسید. زیرا بانک ژاپن اعلام کرد نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی وجود دارد اما درباره افزایش بی‌کاری هشدار داد.

شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۶۹/۱۴۴‌واحد یا ۷/۰‌درصد افزایش یافت و به ۲۱/۲۱۰۷۴‌واحد رسید. شاخص شانگهای نیز با ۵/۰‌درصد افزایش به ۷۳/۳۲۶۴‌واحد رسید.