ایسنا- یکی از رهبران مرکز اعلای اسلامی عراق فاش کرد که نوری المالکی اخیرا هدف تروری ناموفق قرار گرفته است. جلال‌الدین الصغیر یکی از نمایندگان ائتلاف یکپارچه شیعه عراق و از رهبران مجلس اعلای اسلامی این کشور، به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اظهار داشت: نوری المالکی نخست وزیر عراق، توسط یکی از اعضای محافظان امنیتی هدف ترور قرار گرفته است. وی گفت: نخست وزیر عراق چند ماه پیش نیز از تلاش شکست خورده‌ای برای ترورش خبر داده بود و این مساله به دلیل نقایص امنیتی موجود در سازمان‌های امنیتی، صورت گرفته است.

جلال‌الدین صغیر اخبار مربوط به این که عامل ترور المالکی از نزدیکان وی بوده را رد کرد و تاکید نمود که این فرد از محافظان المالکی بوده و دستگیر شده است.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود، جلال‌الدین الصغیر در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرده بود که یکی از محافظان المالکی قصد ترور وی را داشته است.

این در حالی است که نزدیکان نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با الشرق الاوسط از طرح شکست خورده‌ ترور نوری المالکی ابراز بی‌اطلاعی کردند.

موفق الربیعی مشاور امنیتی عراق نیز در تماس تلفنی با این روزنامه تاکید کرد که اطلاعی از این موضوع ندارد.

مقامات مسوول عراقی به دلیل مسائل امنیتی، نزدیکان و خویشاوندان خود را به عنوان اعضای کادر محافظان‌شان انتخاب می‌کنند و دلیل این امر اعتمادی است که به آنها دارند.

در همین حال، عبدالهادی الحسانی، نماینده فهرست ائتلاف یکپارچه شیعه عراق، تاکید کرد: سازماندهی فوری ارتش و پلیس عراق و عجله‌ای که در این امر صورت گرفت، موجب شد که تعداد زیادی از افراد که شناخت زیادی از پیشینه و گرایش‌های آنها وجود ندارد، تنها به دلیل آمادگی‌شان برای پذیرش این مسوولیت‌ها وارد نیروهای پلیس و ارتش شوند.