فارس- نخست وزیر روسیه با اشاره به حمایت کشورش از اوستیا در برابر تهدیدات، به رهبران گرجستان درباره هرگونه ماجراجویی مجدد هشدار داد. ولادیمیر پوتین «در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری «روسیا الیوم» به مناسبت سالگرد حمله گرجستان به اوستیا در سال گذشته در پاسخ به سوالی درباره تنش‌های اخیر بین گرجستان و آبخازیا اظهار داشت: «روسیه آبخازیا را در برابر تهدیدات نظامی گرجستان تنها نمی‌گذارد.»

وی با اشاره به اینکه ماجراجویی مجدد برای گرجستان سخت و پر هزینه خواهد بود، تاکید کرد: آنها از حوادث سال قبل درس‌هایی گرفتند که حمله دوباره را برای آنها سخت خواهد کرد.

با این حال پوتین تاکید کرد: روسیه هیچ احتمالی را بعید نمی‌داند.

وی گفت: جلوگیری از وقوع مجدد حوادثی همانند آنچه که در تابستان سال گذشته روی داد، هدف ماست.

نخست وزیر روسیه اشتباه گرجستان در مساله اوستیا را بی‌توجهی به خواست مردم اوستیا معرفی کرد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی اختلافات گرجستان و اوستیا به رهبران گرجستان توصیه کرد به خواست مردم اوستیا و آبخازیا احترام بگذارد و به اشتباهات خود اعتراف کنند.

پوتین تفلیس را مسوول تمام کشته شدگان تابستان سال قبل دانست و تاکید کرد: «نیروهای نظامی روسیه آبخازیا را ترک نخواهند کرد و این کشور را درمواجهه با تهدیدات تنها نخواهد گذاشت.»

وی این اقدام روسیه را در راستای دفاع از مردم آبخازیا و اوستیا دانست و مدعی شد: قوانین بین‌المللی این اجازه را به ما می دهد و این مساله به سود هر دو ملت روسیه و آبخازیا است.