گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند اقتصاد روبه بهبود جهانی، تقاضا برای نفت را افزایش خواهد داد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر به ۵۷/۷۰ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۵۱/۲ دلار افزایش در رقم ۴۵/۶۹ دلار ثابت شد.

قیمت نفت هفته گذشته نوسان داشت، اما در روزهای پنجشنبه و جمعه با افزایش روبه‌رو شد. زیرا سرمایه‌گذاران براین باور بودند که همچنان که اقتصاد بهبود می‌یابد تقاضا برای نفت نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت نفت همچنین افزایش بورس‌های جهان را دنبال کرد. روز دوشنبه بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند.

ویکتور شام تحلیلگر انرژی از مرکز پوروین اند گرتز گفت: «در روزهای آتی قیمت نفت ممکن است بالاترین میزان هشت ماه یعنی رقم ۲۳/۷۳ دلار را دوباره تجربه کند، اما اعتماد بد مصرف‌کننده در آمریکا بر تقاضا برای نفت تاثیر می‌گذارد و قیمت نفت را به محدوده ۶۰ دلار برمی‌گرداند.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اوت به ۰۳/۲ دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۸۶/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت به ۶۴/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت ۶۴/۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.