فارس - بیش از ۴۰۰ پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش ۳۰۰‌میلیارد دلار در امارات طی ماههای اخیر متوقف یا به طور کلی لغو شده است. نشریه تحقیقات اقتصادی میس در تازه‌ترین شماره خود نوشت، کارشناسان اقتصادی امیدوارند با بهبود شرایط مالی و اقتصادی به خصوص در بخش مسکن‌، بار دیگر پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی در امارات از ابتدای سال ۲۰۱۰ با رشد و رونق روبرو شود. امیل رادمیر مدیر عامل شرکت ساختمانی پرو لیدز گلوبال در امارات در این باره گفت‌، در شرایط کنونی به نظر می رسد بخش مسکن و ساختمان سازی امارات در حال دستیابی به ثبات و آرامش نسبی است و امیدوارم این بخش از اوایل سال ۲۰۱۰ با رونق روبه‌رو شود‌.

وی در ادامه افزود‌: به‌رغم کاهش شدید پروژه‌های ساختمانی در امارات از اواسط سال ۲۰۰۸‌، این کشور همچنان فعال‌ترین بازار مسکن در جهان را در اختیار دارد و هم اکنون بیش از ۷۵۰پروژه بزرگ عمرانی و ساختمانی در این کشور در حال اجرا است و ۴۵۰پروژه بزرگ نیز به تازگی تکمیل شده است.

بر اساس این گزارش‌، تعداد زیادی از پروژه‌های هتل‌سازی و ساخت اماکن تفریحی در امارات به دنبال بحران اقتصادی و مالی جهان‌، متوقف و لغو شده است‌. بحران نقدینگی و کمبود اعتبارات نیز تاثیر زیادی در کاهش تقاضای بخش مسکن امارات داشته است‌.