ایرنا - چین از اتحادیه اروپا و تدابیر ضد واردات محصولات فولادی چین به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. خبرگزاری شینهوا روز شنبه گزارش کرد: اتحادیه اروپا مدتی است تدابیر ضددامپینگ و افزایش تعرفه روی ورقه‌های فولادی و دیگر محصولات ذی‌ربط چین اعمال کرده است. بر اساس مقررات سازمان تجارت جهانی دو طرف فرصت دارند به مدت دو ماه مشکلات و اختلافات تجاری خود را از طریق رایزنی حل‌وفصل کنند در غیر این صورت کمیته کارشناسان این سازمان موضوع را بررسی خواهد کرد. چین در شکایت خود آورده است که اقدامات اتحادیه اروپا با مقررات سازمان تجارت جهانی سازگاری ندارد و نوعی از اقدامات حمایت‌گرانه تجاری یکجانبه و ابداعی محسوب می‌شود.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین که به این منظور صادر شده، آمده است: اروپا با این کار درصدد حراست از منافع خود به شکلی است که به منافع اقتصادی و تجاری چین زیان می‌رساند.

بر اساس این بیانیه دولت چین تلاش خواهد کرد تا از منافع حقوقی و قانونی خود حفاظت کرده و با تدابیر ضد دامپینگ مقابله کند. بیانیه با افزایش تدابیر تجاری یکجانبه و تعرفه‌های گمرکی و زیرپا گذاشتن مقررات سازمان تجارت جهانی و اتخاذ تدابیر ضددامپینگ به شدت مخالفت کرده و افزوده است: دو طرف باید مساله را از طریق رایزنی در چارچوب مقررات سازمان تجارت جهانی حل‌وفصل کنند.