گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به بیش از ۶۴دلار در هر بشکه رسید، زیرا گزارش‌های اقتصادی خوب فصل دوم به افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران کمک کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۳۹/۶۴دلار در هر بشکه رسید. روز جمعه ارزش قراردادها با ۵۴/۱دلار افزایش در رقم ۵۶/۶۳دلار ثابت شد. گزارش‌های درآمدی بهتر از حد انتظار هفته گذشته موسسه مالی گلدمن ساکس، شرکت اینتل و موسسه مالی جی‌پی مورگان تردید سرمایه‌گذاران در مورد احتمال بهبود اقتصادی آمریکا در سال‌جاری را کاهش داد. معامله‌گران این هفته در انتظار نتایج درآمدی شرکت‌های اپل، آمازون و مایکروسافت هستند تا نشانه‌های بیشتری درمورد رشد اقتصادی به دست آورند.

سرمایه‌گذاران در بخش نفت همچنان درباره کاهش تقاضا برای نفت نگران هستند. افزایش ذخایر فرآورده‌های نفتی مثل بنزین، نشان می‌دهد رکود اقتصادی برخی از رانندگان آمریکایی را از رانندگی در تابستان امسال بازداشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اوت به ۷۸/۱دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۶۵/۱دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت به ۶۹/۳دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۰/۶۶دلار در هر بشکه معامله شد.