گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به حدود ۵۹‌دلار در هر بشکه و کمترین میزان طی هفت هفته گذشته رسید؛ زیرا با سقوط بازارهای سهام نگرانی درباره وضع اقتصاد جهانی تشدید شد. هفته گذشته قیمت نفت ۱۱‌درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش هفتگی از اواخر ماه ژانویه تاکنون بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران درباره احتمال یک کاهش دیگر در فعالیت‌های اقتصادی قبل از آغاز بهبود بحث می‌کردند. این امر می‌تواند بهبود در تقاضا برای نفت را به تاخیر بیندازد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۴۲/۵۹‌دلار در هر بشکه رسید. این درحالی بود که قیمت نفت در ابتدای معاملات رقم ۸۸/۵۸‌دلار را نیز ثبت کرد.

فصل گذشته قیمت نفت ۴۰‌درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم هشت ماه یعنی بیش از ۷۳‌دلار رسید. دلیل این امر این بود که سرمایه‌گذاران به خاطر بهبود سریع اوضاع اقتصادی جهان به برخی آمار ضعیف اقتصادی اهمیت ندادند.

اما موج تازه‌ای از آمار ناخوشایند در سراسر جهان، که نشان می‌دهد برخی از اقتصادهای بزرگ جهان هنوز دچار مشکل هستند، موجب کاهش قیمت نفت و ارزش سهام شده است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه اوت به ۶۴/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۵۲/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه اوت به ۳۰/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۸/۶۰‌دلار در هر بشکه معامله شد.