ایسنا- هزاران تن از هواداران و مخالفان رییس‌جمهور برکنار شده هندوراس پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات برای حل بحران سیاسی این کشور، به طور جداگانه به برگزاری راهپیمایی و تظاهرات پرداختند. رژیم موقت هندوراس پس از کودتای ۲۸ ژوئن و تبعید مانوئل زلایا، رییس جمهور قانونی این کشور، در مقابل فشارهای داخلی و خارجی برای ابقای زلایا در سمت ریاست جمهوری مقاومت کرده است. رودولفو پاستور، یک مقام ارشد نزدیک به زلایا در سفارت آمریکا،‌ اظهار داشت: زلایا روز شنبه وارد واشنگتن شد و با توماس شانون، نماینده ارشد آمریکا در امور آمریکای لاتین و خوزه میگوئل اینسولزا، رییس سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) دیدار و گفت‌وگو کرد. پاستور به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ این ملاقات‌ها بخشی از مذاکرات آتی برای بازگرداندن زلایا به هندوراس است.

آمریکا روابط نظامی خود با هندوراس را به حالت تعلیق در آورده و بانک جهانی و بانک توسعه آمریکا نیز خطوط اعتباری خود با این کشور‌ را مسدود کردند.

زلایا پیش از سفر به واشنگتن در جمهوری دومینیکن گفت: کودتا چیزی نیست جز یک قدم وحشیانه رو به عقب که تمامی کشورهای آمریکای لاتین و حتی ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.