آخرین جلسه دیوان عالی پیش از تعطیلات تابستان
گروه بین‌الملل- دیوان عالی آمریکا این هفته آخرین جلسه خود را قبل از تعطیلات تابستان برگزار خواهد کرد. معمولا در این زمان دیوان عالی درباره بحث‌برانگیز‌ترین موارد تصمیم‌گیری می‌کند. امسال پیش‌بینی می‌شود دیوان عالی حکم دهد که آیا دادگاه استیناف در رعایت قانون اساسی در مورد آزمون آتشنشانان در کنتیکت درست عمل کرده است یا خیر. در این آزمون آتشنشانان سفید پوست از ترفیع محروم شدند زیرا هیچ‌یک از کاندیداهای سیاه پوست در این آزمون به اندازه کافی خوب عمل نکردند تا ترفیع آنها مورد بررسی قرار گیرد. این پرونده از آن جهت جنجالی است که یکی از قضات دادگاه استیناف که این حکم را صادر کرده است سونیا سوتومایر است. او از طرف اوباما برای انتصاب در دیوان عالی معرفی شده است. سنا بررسی انتصاب او را در اواسط ماه جولای آغاز می‌کند.

محکومیت مادوف

برنارد مادوف که برای اجرای برنامه کلاهبردای کلان مجرم شناخته شده است، روز دوشنبه با حکم خود روبرو شد. مادوف در کلاهبرداری ۶۵میلیارد دلاری که دست‌کم به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد، از پول سرمایه‌گذاران جدید استفاده می‌کرد تا پول سرمایه‌گذاران قدیمی را پرداخت کند. وکلای مادوف پیشنهاد کردند که ۱۲ سال زندان برای این کارشناس مالی ۷۱ ساله مجازاتی عادلانه است. بسیاری از قربانیان او به محکومیتی شدیدتر، در حدود ۱۵۰ سال زندان اصرار داشتند.
عراقی‌ها کنترل شهرهای این کشور را به‌دست می‌گیرند
امروز سه‌شنبه نیروهای نظامی آمریکا کنترل شهرهای عراق را به نیروهای امنیتی این کشور تسلیم می‌کنند. گرچه برخی از مشاوران در عراق باقی خواهند ماند و اکثر ۱۳۰،۰۰۰ نیروی آمریکایی تا سال ۲۰۱۱ یعنی زمان عقب‌نشینی کامل در پایگاه‌‌های خود خواهند ماند. دولت عراق این روز را به مناسبت جشن ملی تعطیل اعلام کرده است، اما این نگرانی وجود دارد که عدم حضور نیروهای آمریکایی یکبار دیگر موجب تشدید شورش‌ها شود.
بررسی معاهده لیسبون در دادگاه قانون اساسی آلمان
امروز سه‌شنبه معاهده لیسبون برای اصلاح قانون اساسی اتحادیه اروپا با مانع دیگری روبه‌رو می‌شود. دادگاه قانون اساسی آلمان قرار است رای دهد که آیا این معاهده با قانون اساسی این کشور سازگار هست یا خیر. گرچه بعید است که این دادگاه معاهد لیسبون را رد کند، این معاهده باید از موانع بیشتری بگذرد. ایرلندی‌ها پس از آن که رای دهندگان در سال ۲۰۰۸ به این معاهده رای ندادند اواخر امسال رفراندوم دیگری را برگزار خواهند کرد.
کاهش مالیات بر ارزش افزوده در فرانسه
روز چهارشنبه اول جولای مشتریان رستوران‌ها و کافه‌ها در فرانسه مورد حمایتی خوشایند قرار می‌گیرند زیرا مالیات بر ارزش افزوده صورتحساب رستوران‌ها از ۶/۱۹درصد به ۵/۵درصد کاهش خواهد یافت. دولت فرانسه امیدوار است گردشگران و مردم محلی را تشویق کند بیشتر خارج از منزل غذا بخورند تا شغل بیشتری در صنعت تهیه و توزیع غذا ایجاد کند.