زهرا بلوکی- روز دوشنبه قیمت نفت به بیش از ۶۹ دلار درهر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌ای از بهبود اقتصادی آمریکا، در انتظار شاخص‌های اقتصادی کلان بودند که این هفته منتشر خواهد شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۳۹/۶۹ دلار در هر بشکه رسید. روز جمعه قیمت نفت با ۰۷/۱ دلار کاهش در رقم ۱۶/۶۹ دلار ثابت شد.

هفته گذشته قیمت نفت در حدود ۷۰ دلار نوسان داشت؛ چراکه سرمایه‌گذاران نشانه‌های متفاوت را بررسی می‌کردند تا ببینند آیا اقتصاد آمریکا آماده خروج از رکود اقتصادی هست یا خیر.

این هفته سرمایه‌گذاران با آمار اقتصادی ازجمله گزارش وزارت کار آمریکا درباره بیکاری در ماه ژوئن روبه‌رو می‌شوند. نرخ بیکاری از ۹/۸درصد در ماه آوریل به ۴/۹درصد در ماه مه رسید و این بالاترین نرخ بیکاری طی ۲۵ سال گذشته است. جدیدترین شاخص‌های اعتماد مصرف‌کننده و تولید نیز منتشر خواهد شد. قیمت نفت خام از ماه مارس تاکنون دوبرابر شده است. این امر موجب شده است برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی کنند، قیمت نفت تا زمانی که نشانه‌های قطعی از رشد اقتصادی پدیدار شود، کاهش خواهد یافت.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه جولای به ۸۷/۱ دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۷۲/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه جولای به ۰۸/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۱۹/۶۹ دلار در هر بشکه معامله شد.