گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۷۰‌دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در برابر نشانه‌های متفاوت قدرت اقتصادی آمریکا و تقاضا برای نفت درنگ ‌کرده‌اند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۶۲/۷۰‌دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت با ۵۶/۱‌دلار افزایش رقم ۲۳/۷۰‌دلار را ثبت کرد. روز پنجشنبه سرمایه‌گذاران از گزارش‌های درآمدی بهتر از حد انتظار شرکت مسکن «لنار» و شرکت اثاثیه منزل «بد بث اند بیاند» خوشنود شدند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز نیز۱/۲‌درصد رشد کرد. روز جمعه نیز اکثر شاخص‌های آسیایی افزایش یافتند. اما وزارت کار آمریکا اعلام کرد هفته گذشته تعداد کسانی که تقاضای دریافت مزایای بیکاری داشتند به طور غیر منتظره افزایش یافته است و به ۶۲۷،۰۰۰ نفر رسیده است.

قیمت نفت به دلیل نگرانی درمورد یک حمله دیگر از طرف شبه نظامیان نیجریه به تاسیسات نفتی این کشور و کاهش عرضه، تقویت شد.

چند ساعت پس از آنکه شبه نظامیان اعلام کردند به خطوط لوله شرکت رویال داچ شل حمله کرده‌اند، رییس جمهوری نیجریه عمر یارادوا برای مبارزان جنبش آزادی نیجر دلتا ضرب‌الاجل تعیین کرد تا سلاح‌هایشان را تحویل دهند و از مبارزه مسلحانه دست بکشند. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه جولای به ۸۹/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۷۸/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه جولای به ۸۸/۳‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۲۰/۷۰‌دلار در هر بشکه معامله شد.