ایسنا- رهبران سیاسی استرالیا در حالی یکدیگر را در پارلمان با عصبانیت بر سر رسوایی که می‌تواند به هزینه از دست دادن پستشان تمام شود، متهم می‌کنند که گزارش شده‌ نامه‌ای الکترونیکی که عامل اصلی این جنجال آفرینی بوده، جعلی و تقلبی است. مالکوم ترنبول، رهبر اپوزیسیون استرالیا بار دیگر ادعاهای خود را مبنی بر اینکه واین سوان، خزانه‌دار دولت در مورد ارتباط خود با نامه‌ الکترونیکی به اصطلاح «یونگیت» دروغ گفته، تکرار کرد که همین امر واکنش خشم‌گینانه کوین راد، نخست وزیر استرالیا را در پی‌داشت.

بنا به ادعای ترنبول، راد و سوان به جان گرانت، فروشنده خودرو، دولت و همسایه پیشین نخست وزیر به طور ویژه کمک کرده تا بتواند یک وام دولتی بگیرد.

وی دلیل و مدرک‌ ادعای خود را نیز نامه الکترونیکی اعلام کرده که گفته می‌شود از دفتر خزانه‌داری فرستاده شده است.

اما رادیو و تلویزیون ای.بی.سی استرالیا بدون استناد به هیچ منبعی گزارش داد که این نامه جعلی بوده و یک مقام ارشد خزانه داری نیز که شهادت‌های وی این جنجال را آفرید، تحت بازجویی پلیس است. پلیس استرالیا به خبرگزاری فرانسه گفته که در پی ارجاعیه دپارتمان دادستان کل، در حال انجام بازجویی‌ها است، ولی به جزئیات بیشتری در این رابطه اشاره نکرد. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در صورت جعلی بودن این نامه پایه‌های استدلال ترنبول فرو ریخته و به درخواست‌های مکرر نخست وزیر برای استعفای رهبر اپوزیسیون اعتبار خواهد داد.