گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به بیش از ۶۹‌دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران درمیان کاهش بازار سهام، نشانه‌های متفاوت از اقتصاد آمریکا را بررسی کردند. درمعاملات الکترونیکی بورس نیویورک قیمت نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۷۹/۶۹دلار در هر بشکه رسید. در پایان روز معاملاتی سه‌شنبه قیمت نفت با ۱۵‌سنت کاهش به ۴۷/۷۰ رسید.

درمیان برخی نشانه‌ها مبنی بر این که اقتصاد آمریکا هنوز ضعیف است، این هفته قیمت نفت از بالا‌ترین سطح هشت ماه گذشته خود یعنی نزدیک به بشکه‌ای ۷۳‌دلار کاهش داشته است. روز سه‌شنبه فدرال رزرو اعلام کرد تولید صنعتی در ماه مه بیش از حد انتظار یعنی ۱/۱‌درصد کاهش یافته است.

معامله‌گران نفت همچنین ارزش‌دلار را زیر نظر دارند. کاهش ارزش‌دلار به دو برابر شدن قیمت نفت از ماه مارس تاکنون کمک کرده است. زیرا سرمایه‌گذاران به عنوان وسیله دفاعی دربرابر تورم به خرید نفت خام روی می‌آورند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه جولای به ۰۳/۲‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۸۱/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه جولای به ۰۸/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت ۶۳/۶۹‌ دلار در هر بشکه معامله شد.