گروه بین‌الملل- روز دوشنبه قیمت نفت به کمتر از ۷۱ دلار در هر بشکه رسید. زیرا افزایش سه ماهه در میان افزایش ارزش دلار نیروی خود را از دست داد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۷۲/۷۰دلار در هر بشکه رسید. روز جمعه قیمت نفت با ۶۴ سنت کاهش به ۰۴/۷۲دلار رسیده بود.

قیمت نفت از ماه مارس تاکنون بیش از دو برابر شده است. علت این امر تا حدی پیش‌بینی‌ها در این مورد بود که محرک‌های پولی و مالی آمریکا کاهش ارزش دلار را تسریع خواهد کرد. سرمایه‌گذاران اغلب به عنوان وسیله دفاعی در برابر احتمال تورم به خرید نفت خام و دیگر کالاها را خریداری می‌کنند.

معامله‌گران همچنین نگران هستند که افزایش اخیر قیمت نفت به دلیل بهبود در عرضه و تقاضا نبوده است.

روز جمعه سازمان اوپک پیش‌بینی تقاضای روزانه خود را برای سال ۲۰۰۹ تا ۲۳۰،۰۰۰ بشکه کاهش داد و تخمین زد مصرف جهانی تا ۸/۸۳میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. روز شنبه شبه‌نظامیان نیجریه اعلام کردند در ناآرامی‌های جنوب منطقه نیجر دلتا در خط لوله شرکت شورون خرابکاری کرده‌اند.در دیگر معاملات بورس نیویورک قمت بنزین برای تحویل در ماه جولای به ۰۲/۲دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۸۲/۱دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه جولای به ۸۴/۳دلار در هر۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت ۹۱/۶۹دلار در هر بشکه معامله شد.