ایسنا - خبرگزاری دولتی مصری گزارش داد: گروه حماس پیشنهاد یک آتش بس شش ماهه با اسراییل را مطرح و اعلام کرده در صورتی که اسراییل به طور همزمان از محاصره نوار غزه دست بردارد، حملات راکتی‌اش را متوقف خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این گزارش یک روز پس از نشست محمود الزهار از رهبران ارشد حماس و عمر سلیمان رییس سازمان اطلاعات مصر که میانجی بین رژیم صهیونیستی و حماس برای توقف درگیری‌شان است مطرح شد. در حالی که مصر به طور آشکار به عنوان کانال ارتباطی بین دو طرف عمل می‌کند، رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند که با حماس مذاکره نمی‌کند.

مقامات حماس که در گذشته ازاسراییل در خواست کرده بودند پیش از هر گونه آتش بس از محاصره دست بردارد، در خصوص گزارش خبرگزاری منا

اظهار نظری نکرده‌اند. همچنین هیچ واکنشی نیز از سوی اسراییل صورت نگرفته است. گزارش خبرگزاری منا پس از آن مطرح شد که یک مقام ارشد حماس اعلام کرد: این گروه تمایل دارد که یک آتش بس محدود در نوار غزه را بپذیرد.

مقامات اسراییلی با اشاره به حملات روزانه راکتی حماس به شهرهای جنوبی اسراییل و حملات اخیر این گروه به پست‌های مرزی اعلام کردند که اسراییل فشار نظامی بر حماس را تا زمانی که این گروه تهدیدی برای شهروندان اسراییلی است، ادامه می‌دهد.

نمایندگان حماس روز سه‌شنبه گذشته اعلام کردند که دیدگاه حماس را در خلال نشست با رییس اطلاعات مصر در روز پنجشنبه بیان خواهند کرد.

الزهار پس از این نشست به خبرگزاری منا گفت: ما موافقت گروه در خصوص آتش بس در نوار غزه را تایید کرده‌ایم که می‌تواند به کرانه باختری نیز کشیده شود و به مدت شش ماه خواهد بود.

وی اضافه کرد: این آتش بس باید از سوی دو طرف پذیرفته شود و شرط آن این است که اسراییل به طور همزمان محاصر غزه را بردارد و مرز رفح بین مصر و غزه را باز کند.

پس از اینکه حماس درپی درگیری پنج روزه با نیروهای امنیتی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین کنترل غزه را به دست گرفت، رژیم صهیونیستی راه‌های مرزی را بست.

محاصره نوار غزه باعث قطع ورود همه چیز به داخل غزه از جمله کمک‌های انسان دوستانه شد که باعث کمبود شدید سوخت و خالی شدن کالا‌ها از انبار‌ها شد.

رژیم صهیونیستی از باز کردن مرز نگران است و بیم آن دارد که حماس از این امر برای بازسازی قوای خود و تثبیت جایگاهش در غزه استفاده کند.