خبرگزاری فارس- رییس پارلمان لبنان خواستار انجام گفت‌وگو‌های سریع و نتیجه بخش برای حل بحران سیاسی جاری در این کشور شد و گفت: در سایه فضای کنونی جلسه بعدی پارلمان لبنان برای انتخاب رییس‌جمهوری به دو هفته تا یک ماه دیگر موکول خواهد شد. این هجدهمین بار است که این انتخابات به تعویق می‌افتد.

نبیه‌بری در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی السفیر، درباره وقت‌کشی جریان حاکم در لبنان هشدار داد و گفت: فرصت چندانی نیست و در شرایط کنونی نباید در گفت‌و‌گوها غرق شد؛ بلکه باید به گفت‌وگو‌های سریع و نتیجه بخش درباره کرسی‌‌های وزارتی در دولت آینده روی آورد.

وی افزود: در این صورت مخالفان دولت لبنان فورا به اعتصاب و تحصن خود در مرکز بیروت پایان می‌دهند و «میشل سلیمان» فرمانده ارتش لبنان به عنوان نامزد مورد توافق به ریاست جمهوری انتخاب خواهد شد.

رییس پارلمان لبنان گفت‌وگو را فرصتی با ارزش خواند و خاطرنشان کرد، گفت‌وگو برخلاف تصور برخی، راهی برای به تعطیلی کشاندن ابتکار عربی نیست؛ بلکه بر عکس راه نجات طرح اتحادیه عرب است که به اعتراف همگی به بن‌بست رسیده است. وی تاکید کرد، راه حل مورد نظر راهی است که هماهنگ با پیمان طایف باشد و معادله لبنان مبنی بر مشارکت همه طرف‌ها را حفظ کند و در نتیجه هر گونه راه حلی که به این معادله ضربه بزند یا تاثیر منفی بر آن داشته باشد، از نظر ما راه حلی مردود است و هرگز اجازه آن را نخواهیم داد. وی با اشاره به جلسه آتی نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رییس‌جمهور افزود: در سایه فضای کنونی جلسه بعدی پارلمان لبنان برای انتخاب رییس‌جمهوری به زمان دیگری و در خوشبینانه‌ترین حالت به دو هفته بعد، بیست روز یا یک ماه دیگر موکول خواهد شد.