خبرگزاری مهر- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر دموکرات‌ها خواستار پیروزی «باراک اوباما» به عنوان نامزد حزبشان برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند.

نتایج نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نشان داد که ۵۴درصد دیدگاه منفی نسبت به کلینتون دارند که این رقم در مقایسه با رقم ۴۰‌درصد چند روز پس از پیروزی کلینتون در ایالت «نیوهمپشایر» افزایش داشته است. بر پایه این گزارش، محبوبیت کلینتون هم در بین دموکرات‌ها و هم در بین احزاب مستقل طی سه ماه گذشته کاهش یافته است. هم اکنون از هر ۱۰ فرد مستقل نزدیک به شش نفر نظر نامساعدی نسبت به کلینتون دارند.

البته میزان محبوبیت اوباما نیز در همین مدت کاهش یافته، اما در کفه ترازو بیش از آنچه که منفی باشد مثبت است.

به طور کلی، ۵۱‌درصد از دموکرات‌ها و احزاب مستقل گفتند که پیروزی اوباما را ترجیح می دهند و ۴۱‌درصد هم پیروزی کلینتون را. از این رو، اوباما ۱۰‌درصد از رقیب خود پیش است.

اوباما، این سناتور جوان در رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات که همچنان ادامه دارد تاکنون ۱۶۳۱ امتیاز کسب کرده و این در حالی است که هیلاری کلینتون رقیب هم حزبی او در این رقابت‌ها تا‌کنون ۱۴۸۸ امتیاز کسب کرده است. میزان امتیاز لازم برای پیروزی در رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات ۲۰۲۴ امتیاز است.

مرحله بعدی رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات آمریکا در تاریخ ۲۲ آوریل (‌۳ اردیبهشت) در پنسیلوانیا برگزار خواهد شد.