گروه بین‌الملل - نتایج انتخابات ایتالیا که در دو روز آخر هفته انجام شده در دوشنبه شب (دیشب) یا صبح سه‌شنبه اعلام می‌شود و باید تکلیف نخست‌وزیر آن بلافاصله روشن شود. دو کاندیدای اصلی ولترونی چپگرا و سیلویو برلوسکنی که نماینده اصلی جناح راست تلقی می‌شود، در انتظار پست نخست‌وزیری هستند و کارهای زیادی انجام دادند که شانس جناح مقابل را کاهش دهند. اما به نظر می‌رسد قانون انتخاباتی آشفته ایتالیا باعث خیال هیچ یک را آسوده نخواهد ساخت و هیچ یک از طرفین در صورت عدم‌دستیابی به اکثریت مطلق قادر به حکومت نخواهند بود. اکثریت شکننده ائتلاف چپگرا به سادگی سبب سقوط دولت رومانو پرودی شد. بسیاری امیدوار هستند که دوشنبه می‌تواند پیروزی روشنی برای یکی از طرفین به ارمغان بیاورد یا اوضاع ایتالیا را همچنان پرآشوب نگهدارد که پیامد آن یک ائتلاف شکننده دیگر باشد.

اما پاپ بندیکت قرار است، این هفته، سه‌شنبه اولین سفر رسمی خود را به ایالات متحده آغاز کند. طی این سفر پنج روزه انتظار می‌رود پاپ با جورج‌بوش رییس‌جمهوری ایالات متحده درباره موضوعات حساس گفت‌و گو کنند و چند سخنرانی عمومی ایراد کند که قطعا در آن به بحث جنجالی مانند رسوایی سوءاستفاده‌ از کودکان که اخیرا کلیسایی کاتولیک درگیر آن بوده است، اشاره کند. هنوز واتیکان فاش نکرده است که پاپ واقعا از چه می‌خواهد سخن بگوید. محافظه‌کاران آمریکایی و نه لزوما هم کاتولیک‌ها امیدوار هستند که بتوانند پاپ را یکی از خود اعلام کنند، اما عده دیگری امیدوار هستند که پاپ مخالفت کلیسا را با جنگ عراق حداقل در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کند و انتقادی هم از سرمایه‌گذاری چاشنی سخنرانی خود نماید.

انتخابات مقدماتی در ایالات‌متحده آمریکا به مرحله حساسی رسیده است، در حالی که رهبران دموکرات‌ها به خانم هیلاری کلینتون فشار آورده‌اند که از رقابت کناره‌گیری کند. وی با اتکا به نتایج نظرسنجی‌ها دل به انتخابات در پنسیلوانیا بسته است تا مخالفان خود را متقاعد به ماندن کند، هرچند ممکن است پیشتازی ۳ یا ۴درصدی وی در این ایالت، تغییر زیادی در موقعیت وی ایجاد کند.در حال حاضر هر دو کاندیداها سخت درگیر مباحثی مانند مالیات‌ها، اعتقادات مذهبی و نیز تجارت آزاد هستند که باید نظر خود را در این باره روشن کنند و اما به نظر می‌رسد هالیوود پس از اینکه توانست بحران ۳ماهه اعتصاب نویسندگان خود را پشت‌سر بگذارند و با توافقی با آنها در ماه فوریه دست پیدا کند، با بحران جدیدی درباره فعالیت صنعتی خود مواجه است که می‌تواند باعث وقفه‌ای در تولیدات آن شود.