انتقاد پرویز مشرف از مواضع انگلیس در برابر تروریسم

ایسنا- رییس‌جمهوری پاکستان با بیان این که انگلیس هیچ‌گونه استراتژی بلند مدتی برای غلبه بر تروریسم ندارد، ابتکار عمل را در موضوع تروریسم به دست گرفت.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پرویز مشرف رییس‌جمهوری پاکستان و گوردون براون نخست وزیر انگلیس در دفتر نخست‌وزیری انگلیس حدود یک ساعت دیدار کردند. وی در گفت‌وگو با براون خواستار اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه‌تر در برابر سازمان‌های افراطی‌ بالاخص گروه حزب التحریر شد و گفت: ما فعالیت‌ آنها را در پاکستان منع کرده‌ایم، اما هنوز ما را سرزنش می‌کنند که هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. شما هنوز فعالیت آنها را منع نکرده‌اید. بنابراین چرا ما را سرزنش می‌کنید؟

مشرف همچنین گلایه‌های انگلیس را مبنی بر فعالیت نظامی طالبان خارج از شهر کویته رد کرد. وی طی جلسه‌ای با خبرنگاران در هتل دورچستر گفت: ما اصلا این ادعا را نمی‌پذیریم. مشرف بر این گفته پافشاری کرد که ملاعمر، رهبر مخلوع طالبان در افغانستان هرگز به پاکستان نیامد. چرا او الان باید به پاکستان بیاید؟

وی در همین حال افزود که اردوگاه‌های پناهندگان در مرز پاکستان با افغانستان پناهگاه‌های شبه نظامیان طالبان است. رییس‌جمهوری پاکستان همچنین یادآور شد که از سازمان ملل متحد خواسته تا این اردوگاه‌ها را از مرزها دور کند. محاصره مدرسه‌ای در نزدیکی شهر بانو، در شمال غربی پاکستان که بالاخره پس از پنج ساعت بن بست با تسلیم شدن شش فرد مسلح به آرامی پایان پذیرفت، تاکیدی بر سطح ناآرامی در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان بود. با حضور مشرف در لندن، تظاهرکنندگان مخالف پاکستانی در خیابان‌های لندن به راه افتادند. عمران خان، از رهبران احزاب مخالف پاکستان و همسر سابقش نیز در تظاهراتی در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس شرکت کردند.

خان در یک کنفرانس خبری گفت: این فرضیه که مشرف تنها شخصی است که می‌تواند با تروریسم مقابله کند، کاملا اشتباه است.