حمایت کندی‌ها از باراک اوباما

گروه بین‌الملل - انتخابات مقدماتی فلوریدا در حالی دیروز عصر به وقت تهران آغاز شد که این انتخابات به شدت تحت‌الشعاع حمایت خانواده کندی از باراک اوباما قرار گرفته است. به عقیده تحلیل‌گران حمایت برادر و دختر کندی، از اوباما می‌تواند به یک برگ برنده برای این کاندیدای سیاه‌پوست تبدیل شود. حمایت کندی‌ها از اوباما با سخنان کارولین کندی، دختر جان‌اف کندی رییس‌جمهوری مقتول ایالات‌متحده آغاز شد. زمانی که او گفت هر زمان که به اوباما نگاه می‌کنم به یاد پدرم می‌افتم. ادوارد کندی در کنار اوباما

پیش از آن نیز اعضای ستاد تبلیغاتی اوباما سعی داشتند همواره اوباما را با کندی پیوند دهند. جان کندی به دلیل تلاش‌هایش برای احقاق حقوق سیاه‌پوستان و مهاجران در آمریکا همواره مورد علاقه جامعه این کشور است. جان کندی همچنین محبوب‌ترین رییس‌جمهوری این کشور به حساب می‌آید. هیلاری کلینتون اکنون با یک اتفاق غیرمنتظره در روند مبارزات انتخاباتی خود روبه‌رو شده است و آن حمایت سناتور ادوارد کندی از باراک اوباما است. ادوارد کندی سناتور کهنه‌کار ایالت ماساچوست روز دوشنبه و یک روز قبل از انتخابات فلوریدا به طور گسترده از باراک اوباما حمایت کرد و گفت که امیدوار است باراک اوباما با راه‌یابی به کاخ سفید بتواند فضایی همانند دوران ریاست‌جمهوری برادرش ایجاد کند. ادوارد کندی در بخشی از سخنان خود گفت: جامعه آمریکا نیازمند یک تغییر بزرگ است و باراک اوباما انسان متفاوتی است که می‌تواند این تغییر بزرگ را اجرا کند. هیلاری کلینتون که همواره در طول دوران مبارزات انتخاباتی خود سعی داشت از محبوبیت همسرش، بیل کلینتون نهایت استفاده را بکند، اکنون حمایت خانواده‌ای را در پشت سر باراک اوباما می‌بیند که خوش‌نام‌ترین خانواده سیاسی ایالات‌متحده هستند.

در همین حال از اردوگاه جمهوری‌خواهان خبر می‌رسد که در فلوریدا جدال اصلی میان جان مک کین و میت رامنی است. براساس پیش‌بینی‌ها مایک هاکبی و رودی جولیانی حاشیه‌نشین حزب جمهوری‌خواه در فلوریدا خواهند بود. میت رامنی و جان مک‌کین در حالی رودر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که مباحث اقتصادی همچنان اصلی‌ترین اهرم فشار آنها به یکدیگر است.

میت رامنی در فلوریدا به شدت از مک کین در امور اقتصادی انتقاد کرده و گفت: مک کین فاقد درک تحولات اقتصادی است.

من نمی‌توانم تصور کنم که شما رییس‌جمهوری را انتخاب خواهید کرد که هیچ درکی از اقتصاد ندارد. به عقیده رامنی، مک‌کین استراتژی مشخصی در مورد انرژی و بازارهای مالی ندارد.

مک کین نیز در مقابل، میت رامنی را به چرخش پیوسته نظراتش در مورد جنگ عراق متهم کرده و گفت: نظرات رامنی در مورد جنگ به گونه‌ای است که می‌تواند یک جشن بزرگ برای القاعده باشد!