خبرگزاری مهر - وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دور هم جمع می‌شوند تا مساله استقلال کوزوو را که روسیه به شدت با آن مخالف است، بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در نشست امروز که در بروکسل برگزار می‌شود «بوریس تادیچ»، رییس‌جمهوری صربستان نیز حضور خواهد داشت. این نشست در حالی برگزار می‌شود که در روزهای آینده دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری صربستان برگزار خواهد شد و نشست فردا تا حدودی تحت‌تاثیر این مساله تشکیل می‌شود.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری صربستان که در تاریخ ۳۰‌دی برگزار شد، «بوریس تادیچ» و «تومیسلاو نیکولیچ» توانستند با کسب حداکثر آرا به دور دوم راه پیدا کنند.

به گفته کارشناسان، نیکولیچ در مقایسه با تادیچ، گرایش بیشتری به روسیه دارد و با توجه به آنکه مسکو به شدت با استقلال کوزوو مخالف است، پیروزی نیکولیچ می‌تواند بر چالش‌های موجود در سر راه استقلال کوزوو بیفزاید.

کوزوو از سال ۱۹۹۹ به وسیله سازمان ملل متحد و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اداره می‌شود و در حال حاضر هشت سال از زمان حملات هوایی ۷۸‌روزه نیروهای ناتو علیه نیروهای امنیتی صرب برای بیرون راندن آنها از کوزوو می‌گذرد، اما هنوز برای این منطقه راه‌حلی پیدا نشده است.