ایسنا- نشست میان نمایندگان جناح اکثریت و نمایندگان گروه‌های معارض در لبنان با حضور دبیرکل اتحادیه‌ عرب، به علت نامساعد بودن وضعیت جسمانی میشل عون به تاخیر افتاد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایلاف، نشست نمایندگان جناح اکثریت و معارض در لبنان که قرار بود با حضور عمرو موسی دبیر کل اتحادیه‌ عرب در بیروت برگزار شود، به علت عدم حضور میشل عون رهبر مارونی‌های لبنان به دلیل نامساعد بودن حال وی، به تاخیر افتاد. این در حالی است که زمان جدیدی برای این دیدار تعیین نشده است.

در پی این مساله شبکه تلویزیونی اورنج تی وی لبنان با میشل عون رهبر جریان آزاد ملی تماس تلفنی برقرار کرده و وی تاکید کرد که وضعیت سلامتی‌اش چندان مساعد نیست. البته مساله حادی نیست و باید چند روز استراحت کند.

میشل عون ادامه داد: نشست نباید به خاطر عدم حضور من تعطیل شود، چرا که جبران باسیل مسوول ارتباطات سیاسی جریان آزاد ملی در این نشست حضور خواهد یافت.

این در حالی است که نشست نمایندگان گروه‌های لبنانی در مقر پارلمان لبنان عصر شنبه با حضور هشام یوسف نماینده عمرو موسی، هانی حمود مشاور سعد حریری رییس جناح اکثریت در پارلمان و سلیم الصایغ نماینده امین جمیل رییس‌جمهور سابق لبنان و نیز باسیل برگزار شد.

یک مقام وابسته به گروه ۱۴ مارس نیز در این خصوص گفت: نشستی که قرار بود میان عمرو موسی، امین جمیل و سعد حریری شب گذشته با حضور میشل عون برگزار شود، به علت وضعیت نامساعد میشل عون به تاخیر افتاد.

مشاور میشل عون نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: میشل عون بیمار است، اما بیماری‌اش خطرناک نیست.

از سوی دیگر، نبیه بری رییس پارلمان لبنان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، تحلیل طرح وزیران امور خارجه اتحادیه‌ عرب توسط عمرو موسی را رد کرد و خواستار برگزاری نشست دیگر وزیران خارجه جهت روشن شدن این طرح شد.

نبیه بری اظهار داشت: توضیح واقعی و حقیقی طرح اتحادیه‌ عرب، بر اساس توزیع پست‌های دولت آینده طبق حضور نمایندگان جناح اکثریت و معارض و رییس‌جمهور است.

وی افزود: طرح اتحادیه‌ عرب در راستای دستیابی گروهی بر حق گروه دیگر نیست؛ یعنی هیچ کس حق ندارد بیش از ۱۰ وزیر در دولت از مجموع ۳۰ وزیر داشته باشد.

دبیرکل اتحادیه‌ عرب در سفر اخیرش به لبنان اعلام کرده بود: توضیح صریح اتحادیه‌ عرب در خصوص دولت این است که نه اکثریت معیار نیم به علاوه‌ یک و نه گروه‌های معارض می‌توانند معیار یک سوم به اضافه یک را داشته باشد.