ایسنا- فایننشال تایمز پیش‌بینی کرد که سال ۲۰۰۸ آمریکا با پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری رو به رو خواهد بود.

روزنامه فایننشال تایمز، چاپ لندن، در گزارشی به مناسبت آغاز سال جدید میلادی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۰۸ هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات پیروز شود و به مسند ریاست‌جمهوری این کشور برسد. این روزنامه‌ همچنین پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۰۸ کاهش حمایت‌های مردمی از دولت جمهوری‌خواه جورج بوش، رییس‌جمهوری کنونی آمریکا با روند تصاعدی روبه‌رو باشد. این روزنامه چاپ انگلیس هم چنین نوشت: بحران وام‌های مسکن که در آمریکا مشکلات زیادی را به وجود آورده به دیگر کشورها نیز کشیده شود.

فایننشال تایمز در ادامه‌ گزارشش آورده است: به رغم بحران‌ اقتصادی حاکم بر آمریکا، مسوولان این کشور می‌توانند از بدتر شدن وضعیت اقتصادی جلوگیری کنند و آمریکا در سال جدید در آستانه‌ سقوط به پرتگاه قرار می‌گیرد؛ اما در آن سقوط نخواهد کرد. در ادامه این گزارش به وضعیت اقتصادی جهان اشاره شده و آمده است: اوضاع اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ با بهبود سریع روبه‌رو نخواهد بود و جهان هم چنان شاهد رشد ضعیف اقتصادی خواهد بود و همانطور که پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت از ۱۰۰دلار فراتر رود.

این روزنامه در ادامه احتمال حضور پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پاکستان در راس حکومت را کمتر از ۵۰‌درصد پیش‌بینی کرده است.

فایننشال تایمز هم چنین پیش‌بینی کرده که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۰۸ هم چنان نبض قدرت در این کشور را در اختیار خواهد داشت.

این روزنامه سال گذشته پیش‌بینی کرده بود، نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی برسد. فایننشال تایمز همچنین بحران‌ وام‌های مسکن در آمریکا و نامزدی باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی کرده بود.